Energia verde scumpește cursele de avion – avertismentul companiilor aeriene

07 Dec. 2022, 13:35
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Dec. 2022, 13:35 // Actual //  bani.md

Liniile aeriene de pasageri cresc prețurile odată cu mișcarea industriei spre atingerea țintei de reducere a emisiilor de carbon, care sunt stabilite la net zero până în 2050, a spus marți șeful asociației globale de comerț, potrivit Reuters.

Willie Walsh, director general la International Air Transport Association, din care fac parte cele mai mari linii aeriene din lume, a făcut un apel spre Europa să grăbească producția de SAF – Sustainable Aviation Fuel (combustibil sustenabil folosit în aviație).

Prețurile biletelor de avion au crescut deja anul acesta ca rezultat al prețurilor mari pentru combustibilul convențional, fosil, pe care îl folosesc în prezent aeronavele.

“Nu putem aștepta ca o industrie care face în medie profit de $1 pe client să absoarbă creșterea imensă a prețurilor combustibilului cu care ne-am confruntat în ultima perioadă,” a spus Walsh reporterilor la întâlnirea anuală cu presa. “Industria nu va putea absorbi costurile tranziției la zero emisii.”

Grupurile de protecție a mediului argumentează că prețurile mari ale biletelor de avion ar putea contribui la reducerea emisiilor printr-o creștere mai lentă – sau, posibil, o reducere – a traficului aerian.

Walsh a lăudat eforturile Statelor Unite de a crește producția de combustibil curat, în contrast aparent cu obiecțiile UE potrivit cărora noile subvenții americane ar putea crea concurență neloială. Acesta a mai spus că inițiativa UE de a obliga aeroporturile să ofere cantități crescute de SAF este “nonsens total”, pentru că acest tip de combustibil nu este disponibil în cantitate suficientă și nu poate fi găsit peste tot.

“Răspunsul Europei la problemă penalizează populația,” a spus Walsh.

În luna iulie Parlamentul European a susținut implementarea de noi reguli în aviație, care impun ținte precise de înlocuire a kerosenului cu surse de combustibil mai puțin poluatoare, în timp ce a extins definiția a ce anume reprezintă combustibil verde.

În Statele Unite administrația Biden a lansat o provocare guvernului de a furniza cel puțin 3 miliarde de galoane de SAF pe an până în 2030. Sectorul aviatic este considerat unul dintre cele mai dificil de de-carbonizat sectoare pentru că alte surse de energie nu pot înlocui ușor combustibilul actual.

Subvențiile date anul acesta de SUA prin Inflation Reduction Act includ sume semnificative pentru industria SAF sub forma creditelor fiscale, însă liderii industriei din Europa, inclusiv Airbus, spun că această legislație a SUA nu este corectă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 17:15
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 17:15 // Actual //  Ursu Victor

Moldova se situează în zona de mijloc a clasamentului global al orelor de muncă, cu o medie de 37 de ore lucrate pe săptămână, potrivit clasamentului realizat de Visual Capitalist pe baza datelor World Population Review. Studiul compară peste 150 de țări și arată contraste puternice între economiile dezvoltate și cele emergente.

La nivel global, media este de 38,7 ore pe săptămână, însă diferența dintre țările unde se muncește cel mai mult și cele unde programul de lucru este cel mai scurt se apropie de 30 de ore.

În 2025, Bhutan conduce topul cu 54,5 ore lucrate pe săptămână, devenind cea mai „harnică” națiune din lume. Pe primele poziții se regăsesc mai multe state asiatice, din Golf sau Africa: Emiratele Arabe Unite – 48,4 ore, Pakistan – 47,5 ore. India – 45,8 ore, Sudan – 50,8 ore și Lesotho – 50,2 ore.

Multe ore de muncă reflectă, în principal, industrii intensive în forță de muncă, proporția mică a locurilor de muncă part-time și rețelele sociale de protecție reduse, care împing populația către programe prelungite.

La polul opus, economiile dezvoltate din Vestul și Nordul Europei au printre cele mai scurte programe de lucru: Olanda – 26,8 ore, Norvegia – 27,1 ore, Danemarca – 28,8 ore, Marea Britanie – 31,0 ore, Franța – 30,8 ore și Canada – 32,3 ore.

SUA se plasează sub media globală, cu 36,1 ore pe săptămână, dar peste multe alte economii dezvoltate.

Prin comparație, Moldova, cu 37 de ore, se aliniază tendințelor regionale din Europa de Est, unde programele de lucru sunt mai lungi decât în Vest, dar mai scurte decât în statele asiatice sau africane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII