Producătorul danez de medicamente Novo Nordisk a fost „surprins” de disponibilitatea consumatorilor europeni de a plăti din buzunarul propriu medicamentele pentru slăbit, în timp ce cea mai mare companie din regiune investeşte în noi oferte pentru a satisface cererea galopantă, scrie FT.
Medicamentul pentru pierderea în greutate Wegovy şi tratamentul pentru diabet Ozempic au propulsat compania către vânzări record în 2023 şi o capitalizare de piaţă actuală de 508 miliarde de dolari.
Eficacitatea Wegovy – participanţii au pierdut în medie 15% din greutatea corporală în cadrul unui studiu care a durat mai mult de un an – şi o serie de aprobări ale celebrităţilor l-au făcut foarte popular.
Directorul executiv Lars Fruergaard Jørgensen a declarat că societatea a constatat „o disponibilitate foarte mare” în rândul europenilor de a plăti personal pentru medicamente pentru slăbit, chiar dacă nu sunt obişnuiţi să facă acest lucru.
„Absorbţia pe care o observăm ne-a surprins iniţial. Ne-am întrebat dacă este vorba doar de un fenomen american. L-am testat în Danemarca şi în Norvegia şi am văzut cam acelaşi lucru”, a declarat el pentru Financial Times. „Este poate prima dată când vezi o populaţie mare dispusă să plătească din buzunar pentru medicamente”.
Wegovy şi Saxenda, un alt medicament mai vechi pentru pierderea în greutate, au înregistrat vânzări de 4,7 miliarde de dolari în SUA anul trecut, o creştere de 193% faţă de 2022. Dar vânzările s-au dublat şi în Europa şi Orientul Mijlociu, ajungând la aproape 1 miliard de dolari în 2023, după ce Wegovy a fost disponibil în Marea Britanie, Elveţia, Danemarca, Norvegia, Germania, Islanda şi Emiratele Arabe Unite.