(FOTO) Ferrari s-a lansat în fashion și a prezentat prima colecție vestimentară. Cum arată și care sunt prețurile

14 Iun. 2021, 09:58
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
14 Iun. 2021, 09:58 // Au Bani //  MD Bani

Producătorul de supercaruri Ferrari a lansat duminică, 13 iunie, prima sa colecţie vestimentară. Este vorba de haine contemporane dedicate fanilor companiei. Colecția a fost prezentată în cadrul unui eveniment organizat la fabrica din Maranello, transmite Reuters.

Lansarea reprezintă una dintre cele mai mari investiţii ale sale în afara activităţii auto. Aceasta este o strategie importantă prin care compania doreşte să genereze aproximativ 10% din profituri în 7-10 ani.

Planurile Ferrari de a-şi extinde marca includ, de asemenea, redeschiderea unui restaurant în oraşul său de reşedinţă Maranello, din nordul Italiei, cu bucătarul deţinător de stele Michelin Massimo Bottura.

Hainele sunt create de directorul de creaţie şi fost designer al Armani, Rocco Iannone și au fost expuse la fabrica Ferrari din Maranello, pe o pasarelă instalată pe linia de asamblare a maşinilor sale sport, cum ar fi 812 Competizione.

„Dorim să atragem tinerii şi femeile. Ţintelel noastre nu sunt doar cei care cumpără un Ferrari, ci şi cei care cunosc marca şi valorilor acesteia”, a spus el.

Iannone, în vârstă de 37 de ani, originar din Calabria, în sudul Italiei, a declarat că a lucrat din greu la ţesături, care includ mătase, cu un model imprimat cu marca Ferrari şi nailon.

„Cele mai multe dintre ele sunt ţesături tehnice de înaltă performanţă, dar cu o notă de haute-couture”, a spus el.

Iannone a descris colecţia ca fiind „fluidă”, cu 80% dintre modele concepute pentru a atrage atât femeile, cât şi bărbaţii, cu dimensiuni cuprinse între XXXS şi XXXL.

„Ferrari nu este niciodată o companie nostalgică, este întotdeauna gata să profite de spiritul prezentului şi să privească viitorul”, a spus el.

Prețurile sunt cuprinse între 200 de euro (242,12 dolari) pentru tricouri şi până la 3.000 de euro pentru haine de top, colecţia are un etos ”de lux”.

Cu toate acestea, Ferrari nu îşi va uita suporterii din Formula 1, chiar dacă reduce cu 50% produsele bazate pe licenţe. Compania va vinde în continuare pălării, căni şi tricouri îndrăgite de fani.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO