(FOTO) O sferă metalică „misterioasă”, cu inscripții în limba rusă, descoperită pe o plajă din Bahamas

02 Mart. 2021, 18:55
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Realitatea.md
02 Mart. 2021, 18:55 // Au Bani //  Realitatea.md

O femeie din Marea Britanie a găsit, în timpul unei plimbări pe o plajă a insulei Harbour din Bahamas, o sferă metalică, strălucitoare, cu inscripții în limba rusă. Descoperirea neobișnuită pare a fi parte a unei rachete americane, produsă în Ucraina.

După cum relatează The Independent, sfera metalică este din titaniu și are pe ea o inscripție în limba rusă, potrivit căreia bila este destinată pentru utilizare la temperaturi de la minus 170 până la minus 196 de grade, are o capacitate de aproximativ 43 de litri, o greutate maximă de aproximativ 41 kg și sugerează, de asemenea, că ar fi putut fi produsă în 2018.

Preluând această știre, RIA Novosti a descoperit că pe site-ul întreprinderii „Iujmaș” (Yuzhmash) din Ucraina este indicat despre „containere sferice, care asigură păstrarea în siguranță a gazelor la temperaturi criogene de până la minus 196 de grade Celsius”, produse de companie. Acestea ar fi livrate pentru rachetele Antares de producție americană.

Expertul în domeniul cosmonauticii Vadim Lukașevici, solicitat de RIA Novosti să examineze pozele cu sfera metalică depistată în Bahamas a confirmat că, cel mai probabil, este de producție ucraineană.

„Nu putem afirma cu siguranță, dar pare a fi o butelie pentru heliu care se află în interiorul rezervorului cu oxigen lichid utilizat la rachete. Chiar și temperaturile [indicate] coincid”, a spus Lukașevici.

Ultima lansare a rachetelor Antares la ziua de astăzi a avut loc pe 20 februarie. Lansarea acestor rachete au loc de la cosmodromul Wallops Island Test Center de pe insula Wallops, iar traseul acestora „trece” un pic mai la nord de insulele Bahamas.

„Prima etapă cade în ocean, se distruge, iar în continuare acest rezervor, ca o plută ajunge pe o oarecare insulă”, a mai comentat expertul.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII