(FOTO) Top 10 locații de vizitat în România, Transfăgărășan – primul pe listă. Au doar laude de la turiști

05 Sept. 2021, 08:28
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
05 Sept. 2021, 08:28 // Au Bani //  MD Bani

Pentru străini, cele mai populare locuri de vizitat în România sunt adesea destinațiile turistice de la munte. Există însă și excepții mai ieșite din comun, statisticile platformei Tripadvisor plasând locații precum galeria auto a lui Ion Țiriac în topul celor mai apreciate locuri de vizitat din România, scrie WallStreet.ro.

Transfăgărășan

Transfăgărășanul este cel mai popular traseu pentru turiștii care preferă să se plimbe cu mașina personală. Inaugurat în 1974, începe din comuna Bascov din Județul Argeș și trece prin fața hidrocentralei Vidraru, apoi urcă spre Cetatea Poenari.

Trecerea de la Capra la Bâlea Lac este făcută prin cel mai lung tunel din România, Tunelul Bâlea, care are 887 metri.

Important de știut faptul că o plimbare pe Transfăgărășan poate fi făcută doar în intervalul 1 iulie – 31 octombrie, în restul anului traseul de 151 km fiind închis.

Mănăstirile pictate din Bucovina

Mânăstirile pictate din Bucovina reprezintă o destinație ce nu trebuie ratată de niciun turist în România, o parte dintre ele fiind incluse în patrimoniul Mondial UNESCO. Fiecare dintre ele are un stil propriu și se remarcă prin stilul artistic unic.

Printre cele mai populare mânăstiri pictate din Bucovina se află Dragomirna, Sucevița (foto), Putna, Voroneț și Moldovița.

Bisericile de lemn din Maramureș

Considerate de mulți adevărate monumente ale arhitecturii de lemn din România, bisericile din Maramureș se află foarte sus pe lista destinațiilor preferate de turiștii străini.

Deși o bună parte din ele sunt datate în secolele 17 sau 18, multe biserici din Maramureș reprezintă de fapt tipuri arhitectonice mai vechi cu câteva secole.

Unele dintre cele mai vizitate biserici maramureșene sunt cele din Ieud, Surdești, Bărsana și Budești.

Transalpina

Transalpina este un alt traseu extrem de apreciat de turiștii șoferi. Situat în județul Gorj, traseul de 138 km reprezintă cea mai înaltă șosea din România. Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba și străbate patru județe.

Chiar dacă nu are un calendar fix de circulație, Transalpina este în general deschisă traficului în perioada 1 iulie – 31 octombrie.

Parcul Natural Apuseni

Zona uimește prin diversitatea faunei, florei și a reliefului, fiind, de altfel, printre ultimele zone naturale de carst împădurit din Europa, de mari dimensiuni.

Diversitatea faunei, a florei și a reliefului sunt principalele caracteristici ale Parcului Natural Apuseni. Situat pe teritoriul a trei județe (Cluj, Bihor și Alba), a fost premiat ca destinație turistică de excelență în cadrul Galei Premiilor EDEN (European Destinations of Excellence) de la Bruxelles.

Peștera Padiș și Platoul Padiș, Valea Trânghiești, Peștera Urșilor și Peștera Ghețarul Scărișoara sunt doar câteva dintre locațiile pe care trebuie să le vizitați dacă vă aflați în zonă.

Cheile Turzii

Cheile sunt declarate rezervație a naturii încă din anul 1938. Cu o lungime de 3km și o suprafață de 324 de hectare, Cheile Turzii oferă turiștilor posibilitatea de a vizita mai multe peșteri dar și posibilitatea de a face alpinism și escaladă.

Rezervația adăpostește peste 1.000 de specii de plante, flora și fauna bogată încântând turiștii.

Castelul Peleș

Castelul Peleș din Sinaia a fost contruit ca reședință de vară a regilor României, iar în prezent găzuiește muzeul cu același nume.

Castelul este adesea considerat cel mai important edificiu istoric din România, fiind totodată unul dintre cele mai importante monumente de acest fel din Europa celei de a doua jumătăți a secolului 19.

Vizitarea Castelului Peleș se poate face de marți până duminică, biletul de acces având un preț de 40 lei (sau 80 de lei dacă se vizitează și etajul).

Lacul Bicaz

Lacul Bicaz, sau Lacul Izvorul muntelui, este cel mai mare lac artificial amenajat pe râurile interioare din România. Situat pe cursul superior al râului Bistriţa, lacul s-a format ca urmare a construirii barajului hidroenergetic cu acelaşi nume.

Perimetrul mediu al lacului este de aproximativ 71 km, iar fauna este alcătuită din numeroase specii de pește printre care lostrița, păstrăvul curcubeu, babușca sau plătica.

 Colecția Țiriac

Galeria auto a celebrului sportiv și de afaceri Ion Țiriac este extrem de apreciată de turiștii de pe TripAdvisor, care i-au acordat calificativul maxim în review-uri (5/5).

Colecția include peste 200 de exponate de epocă, fabricate începând cu anul 1899, dar și automobile performante, cu un design modern.

Galeria este singura colecție actuală din lume care deține toate cele 7 modele Rolls Royce Phantom ale seriei I-VII, inclusiv 2 unități din seria a IV-a, cea mai exclusivistă generație Rolls Royce construită vreodată. Doar 18 astfel de vehicule au fost produse între 1950 și 1956 și au fost destinate, inițial, familiilor regale și șefilor de stat.

Castelul Bran

Niciun top al destinaților preferate de turișii străini în România nu poate fi complet fără Castelul Bran. Evident, legenda lu Dracula îi atrage pe străini ca un magnet la Bran, însă arhitectura locației precum și impresionantele siluete ale masivelor Bucegi și piatra Craiului sunt doar câteva dintre celelalte lucruri care ar trebui să îi convingă pe turiști să viziteze zona.

Vizitarea castelului costă 45 de lei și se poate face în orice zi a săptămânii.

 

Realitatea Live

08 Sept. 2024, 09:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Sept. 2024, 09:32 // Actual //  Lupu Eduard

După vestea că VW, cel mai mare producător de automobile din Europa, ar putea închide două fabrici, experții trag un semnal de alarmă cu privire la faptul că reducerea producției nu este limitată doar la industria auto, transmite Euronews.com. Institutul german de cercetare economică (DIW) afirmă că întreprinderile trebuie să evolueze.

În timp ce producătorii de automobile din UE se luptă cu eliminarea treptată a motoarelor cu combustie și cu tranziția către vehiculele electrice până în 2035, experții preconizează că mii de locuri de muncă ar putea fi eliminate în diferite sectoare în următorii doi ani.

Președintele DIW, Marcel Fratzscher, spune că economia germană este dependentă atât de exporturi, cât și de industrie, iar în fața tranziției energetice, „companiile au ratat transformarea” și că multe, precum VW, au „rămas în urmă”.

„Nu este vorba doar de sectorul auto, este vorba de mașini, este vorba de sectorul farmaceutic, chimic, aceasta este o problemă destul de mare pe care mulți o au”, a declarat el pentru Euronews.

Cel mai mare producător de produse chimice din lume, care își are sediul central în Germania, BASF, analizează, de asemenea, posibilitatea de a-și reloca o parte din forța de muncă în Asia și de a concedia lucrători din Germania, pe fondul exploziei prețurilor la energie din cauza situației de amploare din Ucraina și a birocrației împovărătoare din Germania.

Și-a pierdut Germania competitivitatea?

Asia se află pe o spirală economică ascendentă, care are un impact global.

„Companiile germane au localizat deja o mare parte din producție în China, în India, în alte părți, iar acest lucru va continua”, a declarat Fratzscher.

Având în vedere că China începe să reducă concurența și își subvenționează propriile companii, „este mai greu pentru companiile germane să concureze”, în special în contextul costurilor ridicate ale energiei și forței de muncă din Europa.

Deci, ce urmează pentru economia germană?DIW a declarat că vede o „stagnare a economiei germane în acest an, o redresare treptată în următorii câțiva ani”. Economia germană s-a contractat din nou în al doilea trimestru al anului 2024 și se află tehnic în recesiune, producția industrială continuând să scadă.Industria auto a fost afectată în special de cererea scăzută de vehicule electrice, din cauza investițiilor lente în infrastructură.Cu toate acestea, Fratzscher a spus că este optimist și crede că marile companii germane „au fost întotdeauna foarte inovatoare”, după ce s-au reinventat de mai multe ori.

„Ele trebuie să se reajusteze, trebuie să se reformeze. Și acesta este cazul Volkswagen și al multor companii germane”, a adăugat el.Poate guvernul german să ajute?Fratzscher a spus că nu crede că guvernul ar trebui să intervină pentru a păstra lucrătorii.

„Transformarea înseamnă schimbare. Schimbarea înseamnă adesea consolidare. Companiile trebuie să se restrângă pentru a putea investi și dezvolta noi tehnologii”, a spus el.

Fratzscher a remarcat, de asemenea, că încercarea guvernului de a păstra vechile structuri în marile companii nu se limitează doar la Germania, ci este și un fenomen european.

„Adesea, părțile vechi, părțile redundante ale unei economii trebuie să dispară pentru ca noile părți să poată apărea și să reapară sau să fie dezvoltate”, a adăugat el, sugerând că aceste crize nu au soluții pe termen scurt.

„Va fi nevoie de rezistență și de investiții continue în următorii cinci ani și apoi, sperăm, în această perioadă, economia germană va gestiona tranziția”.Având în vedere că economia germană depinde în mare măsură de industria auto, aceste concedieri în masă pot duce la o creștere a deziluziei în rândul populației germane și pot juca în favoarea extremei drepte.Acest lucru ar putea avea un impact major asupra alegerilor federale de anul viitor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău