FOTO Un Ford vechi de aproape un secol va putea fi văzut la AutoClassica la Castel Mimi

20 Sept. 2023, 13:30
 // Categoria: Comercial // Autor:  MD Bani
20 Sept. 2023, 13:30 // Comercial //  MD Bani

La sfârşitul acestei săptămâni, pe 23 şi 24 septembrie, AutoBlog.MD va organiza evenimentul numit AutoClassica la Castel Mimi – o expoziție auto în care vor putea fi văzute cele mai frumoase automobile istorice din țară, cât și din afara ei, împreună cu unele exemplare de colecție care peste ani vor trece și ele în categoria mașinilor veritabile de epocă.

 

Primul automobil produs în masă a fost legendarul Ford Model T. Drept urmare, mai multe companii au încercat să intre în această industrie şi să-şi facă propriile maşini. Astfel, pentru a nu pierde clienţi, Ford a înțeles că trebuie să elaboreze un model mai accesibil și în acelaşi timp mai modern, iar rezultatul luării unei asemenea decizii a devenit Model A, al doilea succes comercial al mărcii.

La evenimentul nostru va fi expus un Ford Model A, apropo înmatriculat în Republica Moldova, într-una din multiplele caroserii în care a existat – Sport Coupe. Automobilul din imagini a fost produs în anii 1928-1929 (modelul facelift în anii 1930-1931), fiind o vreme modelul de top printre coupeuri, cu un acoperiș moale și s-a vândut pentru 530 USD (echivalentul a aproximativ 7.500 de dolari astăzi).

Sport Coupe era o mașină cu două portiere și două locuri, care se remarca printr-un design elegant și sportiv, foarte apreciat mai ales de tineri. Una dintre caracteristicile cele mai remarcabile erau geamurile care puteau fi coborâte, comparativ cu cele glisante de pe modelele anterioare. Mașina era, de asemenea, echipată cu un “rumble seat”, un soi de banchetă rabatabilă amplasată în partea din spate a cabinei, care putea fi folosită pentru a îmbarca pasageri suplimentari, relatează autoblog.md.

Sistemul de suspensie a fost semnificativ mai bun față de cel de pe Model T, având amortizoare hidraulice cu dublă acțiune şi arcuri lamelare pe toate cele patru roți. Aceasta au sporit semnificativ calitatea călătoriei și manevrabilitatea, făcând mașina mai confortabilă și mai ușor de condus. Frânele-i cu tamburi reprezintă un alt upgrade considerabil față de sistemul rudimentar de pe Model T.

Sport Coupe este, de asemenea, echipat cu o cutie de viteze manuală în trei trepte, care era sincronizată pe cele două trepte superioare. Acest lucru însemna că schimbarea treptelor era mai ușoară și mai fluidă decât în modelele anterioare. Transmisia include şi un ambreiaj standard, ceea ce reprezenta un alt avantaj față de sistemul de pe Model T.

În ansamblu, Ford Model A Sport Coupe a reprezentat o evoluţie semnificativă față de Model T, cu un motor mai puternic, suspensie şi frâne mai bune, dar şi un interior mai confortabil. Designul său sportiv și caracteristicile practice l-au făcut o alegere populară printre tinerii șoferi și cei care doreau o mașină distractivă și în acelaşi timp elegantă. Astăzi, Model A rămâne o mașină clasică populară şi mulți entuziaști le restaurează, după care le conduc.

Precum toate Model A, versiunea Sport Coupe este propulsată de un benzinar de 3.3 litri, cu patru cilindri în linie şi 40 CP generaţi la 2.200 rpm, ceea ce a reprezentat o creștere de putere semnificativă față de motorul lui Model T. Viteza maximă generată, având tracţiune spate şi o tonă greutate proprie, este de aproximativ 105 km/h.

Modelul facelift introdus în 1930 oferea deja 45 CP. Dotările opționale disponibile pentru Sport Coupe includ scaunul “rumble”, un suport pentru bagaje și o husă pentru roata de rezervă, printre altele. În total a fost produs în 315.550 de exemplare între anii 1928-1931.

Apropo, ştiaţi că Ford Model A exista şi în Uniunea Sovietică? GAZ-A, copia sa făcută sub licenţă, s-a produs în perioada anilor 1932-1936, după încetarea producţiei originalului Model A în SUA. GAZ-A a fost de fapt primul automobil sovietic produs în masă.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău