Germania s-a răzgândit în privinţa interzicerii maşinilor pe combustie: Piaţa ar trebui să decidă, nu politicienii

11 Apr. 2024, 16:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
11 Apr. 2024, 16:05 // Actual //  Lupu Eduard

În loc să interzică vânzarea maşinilor cu motoare pe combustie începând din 2035, Uniunea Europeană ar trebui să lase piaţa să decidă între vehiculele electrice şi vehiculele alimentate cu biocombustibili sau combustibili sintetici, a declarat ministrul german de Finanţe, Christian Lindner.

„Nu există doar e-mobilitate, care este fascinantă, există şi alternative”, a declarat Lindner într-un interviu acordat ziarului german Augsburger Allgemeine.

„Piaţa ar trebui apoi să decidă ce este economic şi ce doresc consumatorii, nu politicienii şi funcţionarii publici”, a adăugat liderul liberalilor germani, potrivit Politico.

Anul trecut, UE a finalizat un proiect de lege care prevede interzicerea vânzării de maşini şi camionete noi pe motorină sau benzină din 2035.

Germania a depus un efort de ultim moment pentru a bloca legea, ajungându-se la un compromis care a permis o soluţie alternativă pentru carburanţi sintetici, o alternativă mai ecologică la benzină.

„Am reuşit să ne asigurăm că va exista o excepţie de la interzicerea motoarelor pe combustie în 2035 dacă vehiculele sunt alimentate cu combustibili sintetici”, a declarat Lindner.

„Dar ar trebui să mergem mai departe şi să ne concentrăm asupra deschiderii tehnologice în general (…) combustibilii lichizi sintetici şi biocombustibilii sunt, de asemenea, o modalitate de a obţine un climat prietenos”, a adăugat ministrul de Finanţe.

Lindner a menţionat, de asemenea, un proiect de lege privind normele fiscale germane care ar permite ca ceea ce el a numit „combustibilii prietenoşi cu mediul” să fie impozitaţi în acelaşi mod ca şi mobilitatea electrică, lucru care, în opinia sa, ar „trimite un semnal industriei că guvernul federal este serios în ceea ce priveşte libertatea tehnologică”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău