Într-o postare pe Facebok, fostul premier și actualul om de afaceri, Ion Sturza susține că Republica Moldova are nevoie să-și dezvolte aviația să nu rămână doar la legatul cablurilor de la Bălți și Orhei
Fostul premieri se întreabă retoric dacă Republica Moldova are nevoie de Air Moldova? Evident că nu! Dacă tot avem jin bun și fete frumoase, la ce ne mai trebuie și aviație?!
„Dar… O țară nu poate exista doar cu industria „bananelor”. Are nevoie și de ceva mai sofisticat. Tehnologie, ceva, scule electronice, inginerie. Astăzi, unii sunt în extaz maximal că mii de băștinași „leagă” cabluri pe la Bălți și Orhei. Tehnologie care nu s-a schimbat de pe timpul Romei Antice, când se legau sandalele”, explică omul de afaceri.
Potrivit lui, viitorul unei națiuni moderne este bazat pe creier, nu pe forța brută.
Omul de afaceri rememorează prima generație de manageri și piloți moldoveni de la începutul anilor ‘90, toți foști piloți militari în armata sovietică, care au răspuns la îndemnul „Veniți acasă, măi băieți!”. Rogov, Popov, Țopa… Da, de pe supersonic pe Yak și Tupolev, Antonov. Dar au urmat Embraer, Boeing, Airbus, Saab. Sute de piloți și ingineri cu nume moldovenești instruiți. Elita profesională a națiunii. Ce s-a întâmplat la un anumit moment? Unora li s-a urcat kerosenul la cap, alții a lehamite au plecat în alte „ceruri”. În aviația națională au triumfat cordela și incompetența. Încununate cu privatizarea Air Moldova către… ați ghicit, Ilan Șor! De cine? Ați ghicit! Lista celor 8.
„Am insistat, avem nevoie de un nou îndemn, „Veniți acasă, măi băieți!” Și să salvăm aviația civilă, că cea militară a rămas doar cu un “kukuruznik”. Alo, domnilor de la guvern, zburăm sau ne târâm ca primatele?”, întreabă Ion Sturza reprezentanții Guvernului.