În aviație au triumfat cordela și incompetența! Sturza: Domnilor de la guvern, zburăm sau ne târâm ca primatele

03 Mai 2023, 13:12
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Mai 2023, 13:12 // Actual //  bani.md

Într-o postare pe Facebok, fostul premier și actualul om de afaceri, Ion Sturza susține că Republica Moldova are nevoie să-și dezvolte aviația să nu rămână doar la legatul cablurilor de la Bălți și Orhei

Fostul premieri se întreabă retoric dacă Republica Moldova are nevoie de Air Moldova? Evident că nu! Dacă tot avem jin bun și fete frumoase, la ce ne mai trebuie și aviație?!

„Dar… O țară nu poate exista doar cu industria „bananelor”. Are nevoie și de ceva mai sofisticat. Tehnologie, ceva, scule electronice, inginerie. Astăzi, unii sunt în extaz maximal că mii de băștinași „leagă” cabluri pe la Bălți și Orhei. Tehnologie care nu s-a schimbat de pe timpul Romei Antice, când se legau sandalele”, explică omul de afaceri.

Potrivit lui, viitorul unei națiuni moderne este bazat pe creier, nu pe forța brută.

Omul de afaceri rememorează prima generație de manageri și piloți moldoveni de la începutul anilor ‘90, toți foști piloți militari în armata sovietică, care au răspuns la îndemnul „Veniți acasă, măi băieți!”. Rogov, Popov, Țopa… Da, de pe supersonic pe Yak și Tupolev, Antonov. Dar au urmat Embraer, Boeing, Airbus, Saab. Sute de piloți și ingineri cu nume moldovenești instruiți. Elita profesională a națiunii. Ce s-a întâmplat la un anumit moment? Unora li s-a urcat kerosenul la cap, alții a lehamite au plecat în alte „ceruri”. În aviația națională au triumfat cordela și incompetența. Încununate cu privatizarea Air Moldova către… ați ghicit, Ilan Șor! De cine? Ați ghicit! Lista celor 8.

„Am insistat, avem nevoie de un nou îndemn, „Veniți acasă, măi băieți!” Și să salvăm aviația civilă, că cea militară a rămas doar cu un “kukuruznik”. Alo, domnilor de la guvern, zburăm sau ne târâm ca primatele?”, întreabă Ion Sturza reprezentanții Guvernului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII