Inflația își temperează turațiile, după creșterea alarmantă din octombrie

12 Dec. 2022, 13:27
 // Categoria: Slider // Autor:  Lupu Eduard
12 Dec. 2022, 13:27 // Slider //  Lupu Eduard

Scumpirile s-au temperat. Inflația în luna noiembrie a ajuns la 31,4% și s-a micșorat cu 3,2 puncte procentuale față de nivelul înregistrat în octombrie 2022, arată datele Biroului Național de Statistică.

Scumpirile au fost influențate de majorarea prețurilor la produse alimentare cu 33,1%, mărfuri nealimentare cu 21,2% și servicii prestate populaţiei cu 44,7%.

Cel mai mult au crescut prețurile la fructe – 48,2%, legume – 57,2%, ouă – 64,7%, zahăr – 55,4%, carne 23,3%, lapte și produse lactate – 21,6%, și uleiul vegetal – 9,7%.

La mărfurile nealimentare cel mai mult au crescut prețurile la combustibil – 39,7% și materiale de construcții – 27,4%

La capitolul servicii prestate populației, gazul s-a scumpit cu 78,1%, energie electrică – 140,4%, serviciile comunal – locative – 93,3%, și transportul cu 66,6%.

La prezentare raportului asupra inflației, din 15 noiembrie, guvernatorul BNM, Octavian Armașu declara că: „am trecut de vârful inflației, care a fost în luna octombrie, intrăm într-o perioadă de scădere. Acest lucru creează condiții pentru o politică monetară stimulativă. Trebuie să fim precauți urmare a riscurilor externe”.

BNM prgnozează o inflație de 32,2% pentru anul 2022 și de 26,3% în trimestrul unu al anului 2023.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 09:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 09:20 // Actual //  Lupu Eduard

China a anunţat lansarea unei campanii online împotriva aplicaţiilor de video şi a reţelelor sociale care răspândesc conţinut „periculos” pentru copii.

Administraţia spaţiului cibernetic din China a anunţat începerea unui program de două luni, intitulat „Clar şi luminos”, care ar trebui să „consolideze în mod eficient protecţia minorilor pe internet şi să creeze un mediu digital mai sănătos şi mai sigur”, informează Agerpres.

Programul va include „remedierea problemelor majore” legate de platformele de scurte video-uri şi live-uri, reţelele sociale, site-urile de vânzări online, cataloagele de aplicaţii, dispozitivele conectate pentru copii şi controlul online pentru minori, a precizat autoritatea de reglementare.

Printre obiectele vizate: produse de comerţ electronic care sunt evocatoare sexual sau considerate a fi “soft porn”, precum şi informaţii care i-ar determina pe copii să întreţină „prietenii periculoase” sau care “ar transmite valori periculoase (…) prin jargon online şi cuvinte cheie create cu rea intenţie”.

Campania va aborda, de asemenea, difuzarea video-urilor considerate a glorifica hărţuirea la şcoală, precum şi conţinutul „violent sau sângeros” din desenele animate sau cântecele pentru copii sau utilizarea „copiilor vedetă pe internet” pentru a genera bani.

Partidul Comunist Chinez are un control ferm asupra internetului în țară, cenzurând conţinutul considerat vulgar, ostentativ sau subversiv din punct de vedere politic.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău