Inflația își temperează turațiile, după creșterea alarmantă din octombrie

12 Dec. 2022, 13:27
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
12 Dec. 2022, 13:27 // Slider //  bani.md

Scumpirile s-au temperat. Inflația în luna noiembrie a ajuns la 31,4% și s-a micșorat cu 3,2 puncte procentuale față de nivelul înregistrat în octombrie 2022, arată datele Biroului Național de Statistică.

Scumpirile au fost influențate de majorarea prețurilor la produse alimentare cu 33,1%, mărfuri nealimentare cu 21,2% și servicii prestate populaţiei cu 44,7%.

Cel mai mult au crescut prețurile la fructe – 48,2%, legume – 57,2%, ouă – 64,7%, zahăr – 55,4%, carne 23,3%, lapte și produse lactate – 21,6%, și uleiul vegetal – 9,7%.

La mărfurile nealimentare cel mai mult au crescut prețurile la combustibil – 39,7% și materiale de construcții – 27,4%

La capitolul servicii prestate populației, gazul s-a scumpit cu 78,1%, energie electrică – 140,4%, serviciile comunal – locative – 93,3%, și transportul cu 66,6%.

La prezentare raportului asupra inflației, din 15 noiembrie, guvernatorul BNM, Octavian Armașu declara că: „am trecut de vârful inflației, care a fost în luna octombrie, intrăm într-o perioadă de scădere. Acest lucru creează condiții pentru o politică monetară stimulativă. Trebuie să fim precauți urmare a riscurilor externe”.

BNM prgnozează o inflație de 32,2% pentru anul 2022 și de 26,3% în trimestrul unu al anului 2023.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Oct. 2024, 09:47
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
27 Oct. 2024, 09:47 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Noul director al Starbucks a promis să simplifice „meniul excesiv de complex” al lanţului, în încercarea de a atrage clienţii înapoi şi a stimula vânzările în scădere, scrie BBC. Brian Niccol a subliniat că firma trebuie să facă „schimbări fundamentale” şi a anunţat o revizuire a preţurilor.

Datele arată că, pe fondul creşterii costului vieţii, clienţii Starbucks şi-au redus cheltuielile, în special în China, unde bugetele sunt restrânse. Niccol a recunoscut că în magazine sunt şi probleme interne, precum lipsa de personal şi cozile aglomerate.

Compania a raportat o scădere globală de 7% a vânzărilor între iulie şi septembrie, iar în China scăderea a fost mai abruptă, de 14%, pe fondul încetinirii economiei.

Directorul financiar Rachel Ruggeri a menţionat că, în ciuda investiţiilor mari, traficul clienţilor a continuat să scadă. Cu toate acestea, Niccol a subliniat nevoia de a reveni la esenţa Starbucks: „Vom simplifica meniul, vom ajusta structura de preţuri şi vom asigura fiecărui client o experienţă de valoare.”

De asemenea, a propus ajustarea opţiunii de comandă şi plată mobilă pentru a reduce presiunea din cafenele. Managerul de fonduri Randeep Somel de la L&G a declarat că un meniu mai simplu şi accesibil ar putea accelera serviciul.Niccol, anterior director la Chipotle, a fost adus la Starbucks pentru a redresa afacerea, dar a fost criticat pentru naveta sa de aproape 1.600 km cu avionul privat, în contradicţie cu poziţia ecologică a companiei. Starbucks va publica rezultatele financiare săptămâna viitoare, dar acţiunile au scăzut deja cu 4%, iar compania şi-a suspendat previziunile financiare din cauza situaţiei actuale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău