Insula care s-a transformat dintr-o zonă agricolă într-una dintre cele mai frumoase destinații turistice din Grecia

16 Iul. 2021, 17:38
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
16 Iul. 2021, 17:38 // Au Bani //  MD Bani

Lemnos este o insulă situată în partea de nord a Mării Egee. Din punct de vedere administrativ aparține prefecturii Lesbos, având o suprafață de 477 km². Multă vreme, Lemnos a fost un loc dedicat exclusiv agriculurii, fiind cutreierat doar de localnici. Odată ce antreprenorii au început a investi potențialul turistic al insulei a crescut. Unul dintre antreprenori care a „băgat” banii aici este Stelios Mantzaris, proprietarul hotelurilor Varos Village și Varos Village Boutigue, dar și președintele hotelierilor din Lemnos.

Antreprenorul a investit aproximativ 16 milioane de euro din fonduri proprii pentru a readuce la viață satul Varos, un sat care nu exista din punct de vedere turistic în urmă cu mai bine de 10 ani. Chiar dacă a reanimat localitatea, tradiția și arhitectura locului au fost păstrate.

Pentru a reînvia acest sat, Stelios Mantzaris a folosit un concept pornit în Italia în anii ’80, care se numește “albergo diffuso” – hotel dispersat. Este un tip de hotel care nu se află într-un singur loc, ci în diferite clădiri istorice dintr-o comunitate mică, care sunt renovate și construite păstrând arhitectură inițială. Astfel, Stelios a transformat vechea maternitate a satului, casa doctorului din localitate sau hambarele locului în hotelul dispersat Varos Village Hotel & Residences. Iar pentru această idee, Varos Village a primit 14 premii din partea industriei ospitalității din Grecia, ultimul și cel mai important fiind pentru sustenabilitate.

Odată cu investiția lui Stelios, Lemnos și Varos au devenit din ce în ce mai vizitate, lucru care a determinat și alți antreprenori – hotelieri, dar nu numai – să se dezvolte în zonă.

Un astfel de business este crama Estate Chatzigeorgiou, care produce vinuri premiate în toată lumea. La fel ca și Stelios Mantzaris, Petros Chatzigeorgiou trăia în Atena, unde avea propria afacere. Dar o vizită pe insula Lemnos, de unde provenea familia sa, l-a inspirat să înceapă aici producția de vin. Viziunea sa a fost lansarea rafinatului soi local, Muscat din Alexandria pe piețele interne și internaționale. În prezent, el este proprietarul unei crame moderne, producătoare de vinuri recunoscute în toată Grecia și nu numai.

Un alt business dezvoltat în ultimii ani în Lemnos este glampingul Surf Club Keros. Iubitorii sporturilor pe apă (windsurfing, kitesurfing) pot beneficia aici de o vacanță în mijlocul naturii, având la dispoziție toate facilitățile unei cazări într-un hotel de 4 sau 5 stele. Prețul pentru o noapte de cazare în glampingul Keros este cuprins între 130-170 de euro/noapte pentru un cort de 4 persoane și începe de la 35 de euro pe noapte pentru unul de 2 persoane.

De ce să vizitezi Lemnos?

Lemnos are plaje lungi cu nisip fin, golfuri adăpostite, peisaje cu roci vulcanice sau sate tradiționale cu case de piatră.

Ruinele Hefistiei sunt ceea ce a rămas dintr-un oraș antic care a înflorit în timpul secolelor al V-lea și al IV-lea î.Hr. Zeul Hephaistos a fost protectorul acestui oraș, care i-a fost închinat. Ruinele teatrului de aici reprezintă un obiectiv turistic pe care nu trebuie să îl ratați într-o vacanță în Lemnos.

Potrivit localnicilor, în Lemnos sunt peste 140 de plaje, unele mai bine amenajate, altele mai sălbatice, însă majoritatea cu nisip foarte fin. Printre cele mai frumoase plaje ale insulei Lemnos:

  • Plaja Keros – recunoscută în rândul celor pasionați de windsurfing și alte sporturi nautice;
  • Plaja Thanos – aici gășiți nisip fin și apă foarte curată, un loc ideal pentru familii;
  • Plaja Havouli – nisip fin, apă turcoaz și beach bar;
  • Plaja Gomati – plajă sălbatică, căutată de iubitorii de sporturi nautice;
  • Plaja Fanaraki – populară în rânduș tinerilor;
  • Plaja Artemida – plajă sălbatică;
  • Plaja Neftina – plajă sălbatică;
  • Plaja Saravari – perfectă pentru cei veniți cu cortul sau cu rulota;
  • Plajele din Myrina.

Satele insulei sunt adevărate opere de artă din piatră. Astfel, indiferent unde te vei opri vei descoperi bijuterii arhitecturale din piatră, cu finisaje uimitoare și reliefuri decorative

Sursa: WallStreet.ro

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII