Jucăriile miliardarilor: achizițiile extravagante ale celor mai bogați oameni din lume

26 Iun. 2021, 05:40
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
26 Iun. 2021, 05:40 // Au Bani //  MD Bani

Ce ați cumpăra dacă ați avea toți banii din lume? Unii optează pentru mașini scumpe și bunuri imobiliare suficient de mărețe pentru a face ca Palatul Buckingham să se simtă ca o cârpită modestă. Alții – precum acești miliardari – optează pentru opțiuni mai ciudate. Iată câteva dintre jucăriile cumpărate de miliardari.

Elon Musk și Lotus Esprit

Elon Musk este unul dintre cei mai bogați oameni din lume, care a reinventat literalmente automobilul și a fost pionierul rachetelor spațiale refolosibile. Deci, ce cumpără Elon Musk pe care nimeni altcineva nu îl poate cumpăra?

Musk, a cumpărat o bucată de amintiri iconice ale Bond-ului. Domnul Musk a achiziționat iconicul Lotus Esprit din filmul „James Bond” din 1977, Spionul care l-a costat  1,3 milioane de dolari.

Deoarece mașina a fost folosită pentru scene subacvatice, a venit fără roți și nu putea circula pe uscat. Nici măcar nu este rezistentă la apă.

Steve Cohen și rechinul său tigru

Steve Cohen este un manager de fonduri speculative, miliardar care are o tendință pentru artă. Arta cu adevărat, foarte scumpă. Este bine cunoscut pentru achiziționarea piesei iconice Damien Hirst intitulată „Imposibilitatea fizică a morții în mintea cuiva care trăiește” în 2006 pentru 10,51 milioane de dolari. Are un rechin tigru de 4,2 metri suspendat într-un rezervor de formaldehidă.

S. Truett Cathy și batmobilul său

S. Truett Cathy a fost un milionar care a crescut lanțul american de fast-food Chick-fil-A pentru a deveni o franciză enormă. De asemenea, s-a întâmplat să fie un mare pasionat de automobile. Domnul Cathy a fost cucerit de Batmobile folosit în filmul din 1992 Batman Returns, așa că l-a cumpărat pentru 328.330 de dolari.

 

Bill Gates și … camera cu trambulină

El a fost cel mai bogat om din lume pentru o perioadă de aproape 20 de ani, dar nimic nu i-a luat fantezia lui Bill Gates decât să aibă o trambulină în jur. În ciuda faptului că deține o casă de 150 de milioane de dolari, domnul Gates a declarat pentru Reddit AMA că cea mai mare îngăduință a sa a fost o „cameră cu trambulină” din conacul său.

Roman Abramovich și cel mai mare iaht din lume

Roman Abramovich este un om de afaceri miliardar ruso-israelian și om politic care și-a câștigat banii printr-o companie de investiții private de mare succes. De asemenea, este cunoscut ca proprietar al clubului din Premier League Chelsea FC – dar nu aceasta este cea mai extravagantă achiziție a sa. Barca sa Eclipse, construită la un cost estimat la 550 de milioane de dolari, măsoară 162 metri, are două plăcuțe de elicopter și poate lansa un mini-submarin.

în 2013, superiahtul domnului Abramovich a fost plasat pe locul al doilea pe lista celor mai mari superiahturi din lume.

Badr bin Abdullah bin Mohammed bin Farhan Al Saud și Salvator Mundi

Badr bin Abdullah bin Mohammed bin Farhan Al Saud a cumpărat tabloul „Salvator Mundi” al lui Leonardo da Vinci pentru suma de 590 milioane USD de dolari. În 2019, s-a raportat că cele mai scumpe lucrări de artă din lume au fost instalate pe superiahtul de 810 milioane de dolari al lui Mohammed bin Salman.

 

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău