Centrul Național pentru Protecția Consumatorilor a emis o notă informativă prin care informează că, urmare a mai multor reclamații parvenite de la consumatori, a sesizat încălcarea intereselor economice ale consumatorilor prin refuzul nejustificat de a vinde produse petroliere de către unele stații de alimentare, scrie Realitatea.md.
„În contextul penuriei din ultima perioadă, consumatorii au dat buzna la stațiile de alimentare cu petrol în scopul economisirii a 1-2 lei per litru. În această forfotă, unele stații și-au permis un comportament economic abuziv față de consumatori refuzând comercializarea produselor petroliere acelor consumatori care nu dețin carduri de alimentare a acestor rețele”, se arată în nota informativă.
Astfel, pentru a curma aceste practici comerciale incorecte utilizate de către unele stații de alimentare cu carburanți, responsabilii din cadrul Centrului Național pentru Protecția Consumatorilor solicită consumatorilor să utilizeze telefoanele mobile pentru a înregistra conversațiile cu operatorii de la pompă pentru a putea documenta cele reclamate.
„Centrul Național pentru Protecția Consumatorilor atenționează că fiecare tranzacție comercială refuzată nejustificat este pasibilă de a fi sancționată cu amendă în valoare de la 1500 la 3000 lei aplicată operatorului de la pompă și cu amendă de la 3000 la 6000 lei aplicată administratorului stației”.
În același context, consumatorii care dețin probe despre aceste încălcări, sunt îndemnați să redacteze o reclamație și să o expedieze, împreună cu filmulețele video, în adresa Centrului Național pentru Protecția Consumatorilor la adresa: cnpiec.md@gmail.com.