Lista celor 150 de secții de votare, care vor fi deschise peste hotarele Republicii Moldova pe data de 11 iulie

24 Iun. 2021, 13:19
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
24 Iun. 2021, 13:19 // Actual //  MD Bani

Având la bază hotărârea Curții de Apel Chișinău din 17 iunie și decizia Curții Supreme de Justiție din 22 iunie curent, Comisia Electorală Centrală (CEC) a organizat consultări suplimentare cu factori de decizie din cadrul Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene (MAEIE).

Având la bază devizul de cheltuieli estimativ pentru organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare anticipate din 11 iulie 2021 întocmit în baza evaluării necesităților pentru 150 secții de votare, CEC a transmis spre avizare finală MAEIE o listă, la fel, cu 150 secții de votare.

În context, MAEIE a comunicat despre îndeplinirea condiției ce vizează obținerea acordului autorităților competente ale statelor străine, precum și a confirmat posibilitatea asigurării din punct de vedere logistic a procesului de votare, inclusiv identificarea președinților birourilor electorale ale secțiile de votare și sediilor acestora (vezi aici).

În rezultat, a fost aprobată, cu votul unanim al membrilor Comisiei, lista secțiilor de votare în străinătate pentru alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie 2021, iar Consiliul electoral al circumscripției electorale pentru secțiile de votare constituite în străinătate nr. 38 va ajusta hotărârea privind constituirea birourilor electorale ale secțiilor de votare în străinătate în corespundere cu hotărârea CEC.

Misiunea / Statul

Nr. d/o

Localitatea

Numărul secțiilor de votare

Republica Austria

1

or. Viena

1

Republica Azerbaidjan

2

or. Baku

1

Republica Belarus

3

or. Minsk

1

Regatul Belgiei

4

or. Bruxelles

2

Republica Bulgară

5

or. Sofia

1

Canada

6.1

or. Ottawa, ON

1

6.2

or. Calgary, AB

1

6.3

or. Montreal, QC

1

6.4

or. Toronto, ON

1

Total

4

Republica Cehă

7

or. Praga

1

Republica Populară Chineză

8

or. Beijing

1

Republica Cipru

9

or. Limassol

1

Regatul Danemarcei

10

or. Copenhaga

1

Republica Elenă

11

or. Atena

1

Confederația Elvețiană

12

or. Geneva

1

Emiratele Arabe Unite

13

or. Abu Dhabi

1

Republică Estonia

14

or. Tallinn

1

Federaţia Rusă

15.1

or. Moscova

5

15.2

regiunea Moscova

7

15.3

or. Sankt-Petersburg

3

15.4

or. Tula

1

15.5

or. Kaluga

1

Total

17

Republica Franceză

16.1

or. Paris și regiunea orașului Paris

6

16.2

or. Strasbourg

1

16.3

or. Bordeaux

1

16.4

or. Lyon

1

16.5

or. Nice

1

Total

10

Republica Federală Germania

17.1

or. Berlin

1

17.2

or. Leipzig

1

17.3

or. Frankfurt pe Main

2

17.4

or. Düsseldorf

1

17.5

or. Bremen

1

17.6

or. Hamburg

1

17.7

or. München

1

17.8

or. Stuttgart

1

17.9

or. Hanovra

1

17.10

or. Nürnberg

1

Total

11

Irlanda

18.1

or. Dublin

3

18.2

or. Limerick

1

Total

4

Israel

19.1

or. Tel-Aviv

1

19.2

or. Așdod

1

Total

2

Republica Italiană

20.1

or. Roma

2

20.2

or. Milano

2

20.3

or. Padova

2

20.4

or. Ancona

1

20.5

or. Bergamo

1

20.6

or. Bologna

1

20.7

or. Piacenza

1

20.8

or. Brescia

1

20.9

or. Ferrara

1

20.10

or. Firenze

1

20.11

or. Genova

1

20.12

or. Mantova

1

20.13

or. Mestre

1

20.14

or. Modena

1

20.15

or. Napoli

1

20.16

or. Parma

1

20.17

or. Perugia

1

20.18

or. Pesaro

1

20.19

or. Ravena

1

20.20

or. Reggio Emilia

1

20.21

or. Torino

2

20.22

or. Trento

1

20.23

or. Treviso

1

20.24

or. Udine

1

20.25

or. Verona

1

20.26

or. Vicenza

1

20.27

or. Rimini

1

Total

31

Japonia

21

or. Tokyo

1

Republica Letonia

22

or. Riga

1

Republica Lituania

23

or. Vilnius

1

Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord

24.1

or. Londra

6

24.2

or. Birmingham

1

24.3

or. Glasgow

1

24.4

or. Manchester

1

24.5

or. Northampton

2

Total

11

Regatul Norvegiei

25

or. Oslo

1

Republica Poloneză

26

or. Varșovia

1

Republica Portugheză

27.1

or. Lisabona

1

27.2

or. Portimao

1

27.3

or. Setubal

1

Total

3

Regatul Țărilor de Jos

28

or. Haga

1

România

29.1

or. București

2

29.2

or. Iași

1

29.3

or. Bacău

1

29.4

or. Brașov

1

29.5

or. Cluj-Napoca

1

29.6

or. Constanța

1

29.7

or. Craiova

1

29.8

or. Galați

1

29.9

or. Sibiu

1

29.10

or. Suceava

1

29.11

or. Timișoara

1

Total

12

Regatul Spaniei

30.1

or. Madrid

1

30.2

or. Barcelona

1

30.3

or. Malaga

1

30.4

or. Santander

1

30.5

or. Valencia

1

Total

5

Statele Unite ale Americii

31.1

or. Washington, DC

1

31.2

or. New York, NY

1

31.3

or. Asheville, NC

1

31.4

or. Atlanta, GA

1

31.5

or. Boston, MA

1

31.6

or. Chicago, IL

1

31.7

or. Dallas, TX

1

31.8

or. Denver, CO

1

31.9

or. Minneapolis, MN

1

31.10

or. Orlando, FL

1

31.11

or. Sacramento, CA

1

31.12

or. Seattle, WA

1

31.13

or. Las Vegas

1

Total

13

Statul Qatar

32

or. Doha

1

Regatul Suediei

33

or. Stockholm

1

Republica Turcia

34.1

or. Ankara

1

34.2

or. Istanbul

1

Total

2

Ucraina

35.1

or. Kiev

1

35.2

or. Odessa

1

Total

2

Republica Ungară

36

or. Budapesta

1

TOTAL

150

Realitatea Live

23 Dec. 2025, 16:03
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Dec. 2025, 16:03 // Actual //  Ursu Victor

Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) a venit cu o reacție la declarațiile ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, privind situația transportului regulat de pasageri din Republica Moldova.

Potrivit APOTA, deși ministrul a recunoscut existența unei probleme majore – lipsa oricărui serviciu regulat de transport pentru populația din 347 de localități – folosirea acestei situații drept argument pentru elaborarea unui nou proiect de modificare a Codului transporturilor rutiere este „un neadevăr”.

Asociația susține că ministrul ar omite deliberat cauzele reale ale crizei, care nu țin exclusiv de prevederile Codului transporturilor rutiere, ci și de „corupția din cadrul Agenția Națională Transport Auto (ANTA)”, precum și de incapacitatea Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) de a interveni prin instrumentele legale deja existente.

Totodată, APOTA afirmă că Vladimir Bolea a „uitat” să menționeze că unele prevederi ale Codului, care au favorizat actuala criză, au fost promovate chiar de MIDR în urmă cu doi ani și au fost dur criticate la acel moment de asociație, care a avertizat public asupra consecințelor negative.

În reacția sa, APOTA mai acuză ministerul că noua inițiativă de modificare a Codului transporturilor rutiere, la fel ca cea din 2023, ar contraveni Regulamentul UE nr. 1370, introducând restricții suplimentare privind modificarea rutelor regulate. Potrivit asociației, aceste restricții nu vor rezolva problema celor 347 de localități fără transport, ci se vor răsfrânge asupra rutelor existente, funcționale de zeci de ani.

APOTA susține că impactul acestor restricții nu a fost evaluat intenționat, întrucât scopul real al inițiativei ar fi „protejarea unor interese de grup ilegale”. În același context, asociația acuză ANTA că ar deschide noi rute regulate în favoarea unui transportator „protejat ani la rând de MIDR și ANTA”, fără legătură cu localitățile rămase fără transport.

Potrivit APOTA, noile curse ar fi, de fapt, „curse-clonă”, lansate cu aproximativ 15 minute înaintea unor rute istorice, cu scopul de a le scoate de pe piață.

În concluzie, APOTA afirmă că problemele reale ale populației și deficitul major de transport regulat sunt folosite de MIDR „ca ambalaj” pentru promovarea unor noi scheme, similare celor invocate anterior sub pretextul „fiscalizării” și „digitalizării”, în cazul proiectelor e-GPS și e-bilet.

Asociația subliniază că deficitul de transport din cele 347 de localități nu poate fi soluționat prin actuala inițiativă de modificare a Codului transporturilor rutiere și cere autorităților să renunțe la măsuri care ar afecta rutele existente, fără a rezolva problema de fond.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII