Lumea amenințată de foamete! SUA colaborează cu Moldova și România pentru a majora exporturile de cereale ucrainene

31 Aug. 2023, 18:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
31 Aug. 2023, 18:42 // Actual //  bani.md

Statele Unite ale Americii colaborează cu România și Republica Moldova pentru a crește exporturile de cereale ale Ucrainei pe Dunăre, a declarat miercuri un înalt oficial al Departamentului de Stat de la Washington, potrivit Reuters.

Cooperarea are loc în contextul în care SUA explorează rute alternative pentru exporturi, după ce Rusia s-a retras din Inițiativa privind Cerealele pe Marea Neagră.

„Căutăm să sprijinim rute alternative: cea mai proeminentă este ruta Dunării. Acest traseu rămâne în apele teritoriale ale NATO. Așadar, este unul foarte atractiv pentru noi, deoarece se menține într-un coridor mai sigur”, a declarat oficialul, vorbind sub protecția anonimatului.

„Această (rută) poate aduce o cantitate semnificativă. Vom încerca să dublăm cantitatea care merge pe această rută”, a spus oficialul.

În următoarele săptămâni va avea loc o întâlnire cu românii și moldovenii pentru a discuta despre maximizarea traseului Dunării, a adăugat sursa citată.

Acordul privind cerealele, intermediat de Turcia și Organizația Națiunilor Unite în iulie 2022, a permis exportul în siguranță al cerealelor din porturile ucrainene de la Marea Neagră. Luna trecută, Moscova a ieșit din acord, acuzând Occidentul că împiedică exporturile de cereale și îngrășăminte ale Rusiei.

Acordul a avut ca scop atenuarea unei crize alimentare globale și a permis exportul a aproape 33 de milioane de tone de cereale ucrainene. De la prăbușirea sa, prețurile cerealelor au crescut, deoarece forțele ruse au vizat porturile ucrainene cu salve de rachete și drone.

Ucraina este un mare cultivator și exportator de cereale la nivel mondial și, în mod normal, transportă milioane de tone de alimente din porturile sale de apă adâncă de la Marea Neagră, Odesa și Mikolaiv (Nikolaev), dar a trebuit să se bazeze pe porturile sale de la Dunăre după ce Rusia s-a retras din acord luna trecută.

Washingtonul a lucrat, de asemenea, cu Turcia pentru a sprijini eforturile sale de a readuce Rusia în acordul privind cerealele, a adăugat oficialul. „Nu suntem direct implicați în negocieri, dar echipele noastre lucrează îndeaproape cu ONU și cu turcii în sprijinul încercării de a vedea repornirea acestuia”, a spus sursa.

Turcia încearcă să convingă Rusia să revină la acordul privind cerealele, iar președintele turc Recep Tayyip Erdogan este așteptat să se deplaseze în curând în Rusia pentru a discuta despre acordul prăbușit.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală