Mai mult decât un omagiu! În memoria lui Viorel Mardare, o vinărie din țară a lansat o ediție limitată de vin

07 Oct. 2021, 10:49
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
07 Oct. 2021, 10:49 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Vinăria Purcari îl omagiază pe Viorel Mardare, care ar fi împlinit astăzi, 7 octombrie, 40 de ani, lansând o ediție limitată de vin Freedom Blend care poartă numele VIOREL. Vinul VIOREL NU va fi comercializat, ci doar distribuit prietenilor, rudelor, colegilor de breaslă și celor care l-au susținut pe Viorel Mardare în lupta sa cu maladia care i-a curmat viața.

Pe eticheta sticlei de vin-omagiu VIOREL se regăsește o imagine publicată de Viorel Mardare pe Facebook,  ce a ajuns să fie cunoscută drept „inima lui Viorel”, alături de una dintre reflecțiile sale scrise după ampla campanie de caritate lansată în vederea colectării banilor necesari pentru tratamentul anticancer: „Eu nu credeam că există atâta dragoste în jur”, precum și semnătura regretatului regizor. Pe contraetichetă poate fi citit următorul mesaj:

Suntem trecători și suntem eterni.

Aici și acolo, acolo și aici.

Pretutindeni e loc pentru bunătate, visare și înviere…

Viorel Mardare ne îndeamnă să luptăm pentru viață.

Să iubim viața, să fim liberi, recunoscători.

Aici și acolo. Acolo și aici.

Victor Bostan, directorul general al Vinăriei Purcari, a declarat că s-a implicat personal în acest proiect de suflet, dat fiind faptul că l-a cunoscut pe Viorel Mardare ca pe un Om al creației, ca pe un Om care a iubit și a dăruit binele. „Dorim ca prin acest gest să cinstim și să omagiem talentele sclipitoare ale Moldovei noastre”, a adăugat Victor Bostan.

„Când am văzut sticla „inimoasă” de VIOREL, primul gând a fost că: „Uite, Viorel, ai și tu propriul vin!”.  La vinuri mă pricep fix ca la parfumuri, adică numai am auzit că există note de mijloc, note de vârf și încă nu mai știu de care note. Vinul ce-ți poartă numele are o notă de bază – NOTA DE INIMĂ.  Făcut din inimă, livrat de la inimă la inimi, cu drag pentru tine și pentru moștenirea pe care ne-ai lăsat-o. Te iubesc. Te iubim”, a tranmis Sora neuitatului cineast, Angela Mardare.

Sticla omagială este însoțită de o carte poștală cu următorul mesaj:

Dragă Viorel,

Te-ai născut toamna, anotimpul împlinirii. În acest 7 octombrie ți-ai fi plimbat adidașii tăi colorați prin frunzele ruginite de pe dealurile moldave, atât de dragi inimii tale… Atât de dragi inimilor noastre…

Ai fi oprit la vreo casă cu obloane sinilii, ai fi încurajat stăpânul să păstreze olanele făcute încă de nemți, ai fi lăudat tulburelul gospodarului și ai fi promis că vii la filmări când se așază drojdia. Uite că vinul s-a limpezit. Gustul lui ușor amărui este atenuat de dragostea celor care te iubesc, Maestre!

Ne-ai însuflețit cu creații originale, izvorâte din adâncurile sufletului tău. Infiltrate adânc în sufletele noastre…

Campionii nu sunt uitați niciodată!

Primește, împreună cu prietenii tăi și ai noștri, omagiul și profunda recunoștință pentru modul sublim în care ai cinstit oamenii gliei, în care ai scos din adâncuri sarea acestui pământ.

Campionii își dăinuie veșnicia”.

Începând de astăzi va fi prezentat în reluare spotul „We are the Champions”, care a fost realizat de Viorel Mardare pentru Vinăria Purcari. Acesta va putea fi urmărit pe rețelele de socializare și la câteva posturi de televiziune din Republica Moldova.

Cu acest prilej, Vinăria Purcari lansează o bursă de merit în memoria lui Viorel Mardare, bursă care va fi oferită lunar unui actual student talentat al Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice, care urmează să devină regizor.

Viorel Mardare (7 octombrie 1981 – 9 martie 2019) a fost jurnalist și regizor. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova și Regie Film la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice. Ca tânăr cineast, a activat în echipele lui Igor Cobileanski și Sergiu Prodan. A promovat Republica Moldova și locuitorii ei printr-o serie de spoturi sociale și publicitare îndrăgite de publicul larg și apreciate acasă și în străinătate. A fost autorul mai multor editoriale și cronici de presă, a unor pamflete prin care a ridiculizat promovarea unor pseudovalori.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII