Maia Sandu: Curând va începe construcția podului de la Ungheni. A fost aprobată finanțare de 16,5 milioane de euro

21 Dec. 2022, 13:24
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
21 Dec. 2022, 13:24 // Actual //  MD Bani

Autoritățile de la București au aprobat finanțare în valoare de 16,5 milioane de euro pentru construcția podului rutier de peste Prut, care va uni localitățile Ungheni de pe cele două maluri ale râului, anunță Maia Sandu într-o postare pe Facebook. Astfel, în curând va începe construcția podului de la Ungheni.

Potrivit președintei, construcția podului va fi demarată chiar la începutului anului 2023 și va avea patru benzi.

„Podul va avea patru benzi și va spori capacitatea de trafic internațional de mărfuri și pasageri între Moldova și România, dar și oportunitățile de schimburi economice dintre țările noastre. Acesta va consolida conectarea Republicii Moldova la rețeaua europeană de transport rutier. Proiectul va fi finanțat prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei, program al Uniunii Europene în domeniile transporturilor, digitalului și energiei. Lucrările vor porni la începutul anului 2023. Costul total al proiectului este de 33 de milioane de euro, acesta va fi realizat în termen de 3,5 ani.” a scris Maia Sandu pe Facebook.

Principalele caracteristici prevăzute pentru podul de la Ungheni:

  • 261,20 m lungime pod nou peste Prut;
  • 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);
  • 8 m lățime parte carosabilă;
  • 1 km lungime traseu;
  • 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;
  • punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor;

„Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.” a scris secretarul de stat, Ministerul Transporturilor din România, Irinel Ionel Scriosteanu.

Podul va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.

Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.

Realitatea Live

22 Dec. 2025, 10:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Dec. 2025, 10:08 // Actual //  Ursu Victor

Liderul nerecunoscut de la Tiraspol, Vadim Krasnoselski, afirmă că în această iarnă persistă riscul repetării crizei energetice din luna ianuarie, când regiunea transnistreană a rămas fără gaze naturale. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat agenției RIA Novosti.

„Există un anumit mecanism de livrare a gazelor naturale și un sistem de decontări. La sfârșitul lunii noiembrie, situația legată de efectuarea plăților pe teritoriul Uniunii Europene s-a deteriorat. Totul este interconectat. În mod firesc, s-au accentuat riscurile reducerii ritmului plăților până la un nivel critic, ceea ce a dus la diminuarea volumelor de gaze livrate și la riscul de neasigurare”, a declarat Krasnoselski.

Potrivit acestuia, toate părțile implicate întreprind măsuri pentru restabilirea regimului normal de livrare a gazelor, însă „ținând cont de situația geopolitică existentă, riscul repetării fazei acute a crizei energetice, din păcate, se menține”.

Amintim că, pe 18 decembrie, în regiunea din stânga Nistrului a fost instituit din nou starea de urgență în economie, pentru o perioadă de 30 de zile.

Anterior, pe 17 decembrie, vicepremierul pentru reintegrare, Valeriu Kiveri, a declarat că problemele apărute în livrarea gazelor către regiune nu au cauze politice, ci sunt de natură tehnică, fiind legate de schimbarea agentului de plată și a schemei de achitare a gazelor. Oficialul a confirmat, totodată, că asistența financiară de 60 de milioane de euro rămâne disponibilă.

Potrivit informațiilor făcute publice anterior, gazul pentru regiunea transnistreană este livrat până la frontiera Republicii Moldova de compania ungară MET Group, fiind preluat ulterior de Moldovagaz și direcționat către Transnistria. Achitarea gazelor, conform autorităților de la Chișinău, a fost efectuată prin intermediul companiei NX General Trading L.L.C. din Dubai, iar pe parcursul anului 2025 agentul de plată a fost schimbat de mai multe ori.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII