Marele proiect anunțat de Spînu cu tam-tam a căzut! Aeroportul Mărculești nu va mai fi transformat în unul de pasageri

05 Sept. 2023, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Sept. 2023, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a anunțat că planurile de transformare a Aeroportului Mărculești într-un aeroport de pasageri au fost abandonate în favoarea dezvoltării Aeroportului Chișinău. Într-o declarație recentă, el a explicat că inițial s-a analizat această opțiune pentru a oferi o alternativă la Aeroportul Chișinău, care era în gestionarea fugarului Șor la momentul respectiv. Au fost realizate studii de prefezabilitate și planuri de investiții pentru Aeroportul Mărculești în acest context.

Cu toate acestea, situația s-a schimbat odată cu preluarea controlului asupra Aeroportului Chișinău de către stat. Ministrul Spînu a subliniat că se concentrează acum pe dezvoltarea Aeroportului Chișinău, care încă nu a epuizat capacitatea de primire a pasagerilor și poate acoperi toate necesitățile cu o gestionare corectă.

În loc să transforme Aeroportul Mărculești într-un aeroport de pasageri, autoritățile consideră acum posibilitatea dezvoltării acestuia ca un aeroport de tip cargo, specializat în transportul de mărfuri. Ministrul a menționat că în perioada imediat următoare, Aeroportul Chișinău se așteaptă să revină la nivelul de trafic de pasageri dinaintea pandemiei, dar înțelege că unii pasageri au ales să zboare de la aeroporturi din străinătate. Cu toate acestea, în viitor, o creștere semnificativă a fluxului de pasageri la Chișinău ar putea implica construirea unui al doilea terminal, iar în acest sens, autoritățile caută soluții pentru dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Mărculești pentru a sprijini funcționalitatea acestuia.

Astfel, decizia de a renunța la transformarea Aeroportului Mărculești într-un aeroport de pasageri se bazează pe evaluarea nevoilor actuale și viitoare ale transportului aerian din Republica Moldova și pe eficiența resurselor disponibile.

Acum un an și jumătate, Andrei Spînu declara că Aeropoprtul Mărculești în 12 luni va fi funcțional.

Potrivit calculelor, după cum spunea anterior fostul șef de la Agenția de Investiții, Marin Ciobanu, investiția necesară pentru a transforma Mărculeștiul într-un hub logistic bine echipat și căutat este estimată la 75 de milioane de euro. Fraport este pregătit pentru astfel de investiții, deoarece vede un potențial mare pentru dezvoltarea acestui proiect în Moldova.

Аеrороrtul Internațional Mărculești а fost fоndаt în аnul 2004, în baza unității militare din Mărculești și аrе о suprafață de 265 de hectare. Întreprinderea include două componente: Aeroportul Internațional Mărculești și Zona Economică Liberă. În anul 2018, Aeroportul a fost transferat din subordinea Ministerului Apărării, în cea a Ministerului Economiei și Infrastructurii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău