Mașina contrabandistului moldovean! Cele mai ciudate locuri în care sunt ascunse ţigările

31 Iul. 2023, 10:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
31 Iul. 2023, 10:10 // Actual //  bani.md

Peste 2,6 milioane pachete cu țigări au fost descoperite la frontierele României în prima jumătate a anului, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 1,7 ori a numărului pachetelor de țigări reținute comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Traficanții proveneau, preponderent, din Bulgaria, India, Turcia, Moldova, Muntenegru, Serbia, Ungaria, Ucraina și România, transporturi semnificative de țigări fiind descoperite la frontiera cu Bulgaria, pachetele fiind ascunse în spații special amenajate. La frontierele cu Ucraina și Republica Moldova, principalul mod de operare identificat rămâne introducerea țigărilor peste „frontiera verde”, în colete. Un alt mod de operare este reprezentat de folosirea dronelor, anunță Poliția de Frontieră din România.

Principalul mod de operare identificat la frontierele cu Ucraina și Republica Moldova rămâne introducerea țigărilor peste „frontiera verde”, în colete, transportate de cărăuși până la locurile de depozitare sau până la mijloacele de transport. Pentru transport sunt folosite autoturisme sau microbuze înmatriculate în alte state, cu plăcuțe de înmatriculare false sau chiar fără plăcuțe de înmatriculare. Sunt exploatate, de asemenea, capabilitățile autovehiculelor de teren, care pot circula pe rute ocolitoare, drumuri forestiere sau neamenajate, încercându-se astfel ocolirea zonelor de patrulare ale Poliției de Frontieră. Un alt mod de operare este reprezentat de folosirea dronelor, mod de operare ce permite transportul transfrontalier pe distanțe lungi și într-un timp relativ scurt, anu

La nivelul punctelor de trecere a frontierei de pe aceste segmente de frontieră (Ucraina și Republica Moldova) se menține tendința introducerii țigaretelor ascunse în diferite spații din mijloacele de transport, în părțile componente ale mijloacelor de transport, pe corpul sau în bagajele personale ale pasagerilor.

”Menținerea pieței negre la un nivel situat sub media din Uniunea Europeană prin combaterea contrabandei cu țigări și a evaziunii fiscale, precum și prin anihilarea rețelelor de traficanți de țigări se poate realiza doar dacă vom continua, și pe viitor, să colaborăm cu autoritățile abilitate pe plan intern, extern, precum și cu companiile private de profil”, subliniază Poliția de Frontieră.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII