Mişcare surpriză pe piaţa modei de lux! Divizia pentru bărbaţi de la Louis Vuitton are un nou director de creație

15 Feb. 2023, 13:47
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
15 Feb. 2023, 13:47 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Pharrell Williams este cunoscut sub mai multe titulaturi – cântăreţ, compozitor, producător muzical, antreprenor în domeniul fashion şi un adevărat simbol al modei. Recent, el a fost numit director artistic pentru linia de îmbrăcăminte bărbatească a Louis Vuitton, potrivit unui anunţ de pe site-ul LVMH, scrie Business Insider.

„Mă bucur să îi urez bun venit lui Pharrell înapoi acasă, după colaborările noastre din 2004 şi 2008 pentru Louis Vuitton, ca noul nostru director artistic pentru linia de îmbrăcăminte bărbatească. Viziunea sa creativă va conduce, fără îndoială, Louis Vuitton spre un nouă eră foarte interesantă”, a precizat în anunţ Pietro Beccari, preşedintele şi directorul general al Louis Vuitton.

Williams, cunoscut deja ca un artist muzical de succes, şi-a făcut un nume şi în industria modei în ultimii ani.

În 2003, el s-a asociat cu Nigo – designerul de modă japonez care în prezent este directorul artistic al unui alt brand LVMH, Kenzo – pentru a lansa o linie de îmbrăcăminte de stradă numită Billionaire Boys Club.

În 2008, a colaborat cu directorul artistic de atunci al Louis Vuitton, Marc Jacobs, la o colecţie de bijuterii pentru această marcă. „Vuitton pentru mine este o adevărată şcoală de modă”, a declarat el pentru AP într-un interviu video.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

În 2014, Williams a început un parteneriat cu gigantul de îmbrăcăminte sportivă Adidas, prin intermediul căruia a lansat îmbrăcăminte şi încălţăminte.

Williams a lansat, de asemenea, o linie de îngrijire a pielii numită Humanrace în 2020.

Louis Vuitton înregistrează, de asemenea, o creştere puternică pe fondul unei explozii a luxului alimentată de pandemie. Casa de modă a obţinut venituri de 20 de miliarde de dolari în 2022, dublându-şi veniturile înregistrate cu numai patru ani înainte. Analiştii spun că, la 20 de miliarde de dolari, Louis Vuitton este cel mai mare brand de lux din lume, potrivit The Wall Street Journal.

Louis Vuitton este unul dintre cele 75 de branduri aflate sub umbrela LVMH, un conglomerat de lux al cărui preşedinte şi CEO, Bernard Arnault, este cel mai bogat om din lume.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO