Calea Ferată din Moldova discută cu ucrainenii majorarea capacităților de tranzit a mărfurilor. Este vorba de delegarea din flota Ukrzaliznytsia (Calea Ferată din Ucraina) locomotive dar și echipe de mașiniști de locomotive, pentru a asigura transportarea în tranzit, import și export a volumului sporit de mărfuri. Același lucru îl facem și cu CFR Marfă.
Programul de Alimentație al ONU și-a cumpărat până acum jumătate din rezerva sa de cereale din Ucraina. De la începutul războiului însă, exporturile ucrainene au încetat, din cauză că porturile de la Marea Neagră sunt nefuncționale. La Odessa nu se mai efectuează transporturi maritime de la începutul războiului, deoarece legătura maritimă nu este sigură.
Pe hartă, următorul port la Marea Neagră este Constanța, în România. Acolo se acordă deja ajutor de urgență. 240.000 de tone de cereale din Ucraina au fost aduse la Constanţa cu barje prin Delta Dunării, cu trenuri și camioane și transportate apoi mai departe.
Problema principală o reprezintă cantitățile uriașe de cereale din Ucraina. Comisara europeană pentru Transporturi Adina Vălean a vorbit despre o provocare „gigantică”. „Este esențial să optimizăm lanțurile logistice, să creăm noi rute și să evităm blocajele.” În următoarele trei luni, ar trebui scoase din Ucraina 20 de milioane de tone de cereale, înainte de noua recoltă, pentru a evita depășirea totală a capacității de stocare și declanșarea unei crize alimentare globale.
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!