Noua politică de marketing a unui gigant aerian: KLM, cunoscuta linie aeriană, îi încurajează pe pasageri să ia trenul

10 Dec. 2022, 20:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Dec. 2022, 20:47 // Actual //  bani.md

Directorul general al KLM a încurajat pasagerii să ia trenul în loc să zboare cu avionul în unele călătorii pe distanţe scurte pentru a contribui la reducerea emisiilor de carbon, afirmând că sectorul aerian ar trebui să înceteze să mai privească calea ferată ca pe un concurrent, conform Financial Times.

“Dacă aveţi o alternativă bună, ar trebui să o folosiţi cu adevărat”, a declarat Marjan Rintel într-un interviu pentru Financial Times.“Dacă eşti serios în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor de sustenabilitate, trenul nu este un concurent. Trebuie să lucrăm împreună”.

Ea a mai spus că a folosit trenul atunci când a călătorit de la Amsterdam, unde se află sediul KLM, la sediul central din Paris al companiei-mamă Air France-KLM.

Guvernele naţionale din Europa au luat măsuri pentru a convinge populaţia să folosească trenurile în locul zborurilor pe distanţe scurte şi pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon al zborurilor.

Air France, transportatorul francez care face parte din acelaşi grup ca şi KLM, a încetat în 2020 să mai zboare pe rutele interne unde există alternative feroviare sau cu autocarul care durează mai puţin de două ore şi jumătate, ca parte a măsurilor convenite cu guvernul francez în schimbul ajutorului acordat în timpul pandemiei Covid-19.

Parlamentarii francezi au adoptat ulterior un proiect de lege care oficializează interdicţia zborurilor scurte, măsură aprobată de UE săptămâna trecută. Cu toate acestea, în mod efectiv, modificările afectează doar trei rute din Paris, fiind exceptate, de exemplu, zborurile de legătură.

În iunie, guvernul olandez a anunţat că intenţionează să reducă cu peste 10% numărul de zboruri de pe aeroportul Schiphol, până la 440.000 pe an. Măsura va duce probabil la o reducere drastică a zborurilor pe distanţe scurte de pe aeroport şi ar putea pune frână creşterii viitoare a companiei naţionale KLM.

Rintel a declarat că, ca răspuns, KLM a făcut deja rezervări de locuri pe serviciul feroviar care leagă Amsterdam de Bruxelles şi Paris şi a îndemnat compania “să dezvolte relaţiile cu căile ferate olandeze, pentru a vedea ce putem face în scurt timp pentru a-i motiva pe clienţii noştri să meargă cu trenul la Bruxelles sau Paris”.

De asemenea, KLM încearcă să faciliteze cumpărarea biletelor de avion şi de tren într-o singură rezervare şi poartă discuţii cu companiile feroviare din Olanda şi Franţa pentru a facilita transferurile, a declarat Rintel.

Serviciile de bagaje ar putea fi integrate, permiţând clienţilor să lase bagajele la aeroport şi să le ridice la sfârşitul călătoriei cu trenul, de exemplu. “În calitate de client, te uiţi întotdeauna la destinaţia finală aşa că trebuie să oferi un astfel de produs”, a spus ea.

Rintel a lucrat timp de şase ani pentru Nederlandse Spoorwegen (NS), operatorul feroviar de stat din Olanda şi a fost director general al grupului timp de aproape doi ani înainte de a pleca la KLM în iulie anul acesta.
Cu toate acestea, ea nu şi-a exprimat interesul de a se implica direct în operarea serviciilor de transport feroviar şi a declarat că linia aeriană va colabora cu NS şi Eurostar Group, proprietarul serviciului Eurostar care traversează Canalul Mânecii şi al serviciului Thalys care leagă Franţa, Belgia, Germania şi Olanda.

Rintel a preluat funcţia de şef al companiei după o perioadă de relaţii tensionate între KLM şi compania mamă. Performanţele diferite ale companiilor aeriene au provocat tensiuni, în timp ce directorul general al grupului, Ben Smith, a încercat să obţină beneficii dintr-o cooperare mai strânsă.

Tensiunile au culminat cu decizia guvernului olandez de a prelua 14% din Air France-KLM în 2019 pentru a proteja interesele KLM.

Rintel a declarat că stabilitatea operaţiunilor este prioritatea sa, după ce haosul de pe aeroporturi din această vară a forţat companiile aeriene să reducă substanţial numărul de zboruri pentru a face faţă întârzierilor mari.

“Alături de aceasta, construirea de relaţii” cu părţile interesate, inclusiv cu guvernul olandez, a fost o prioritate. “Inamicul nu este în grup. Va exista o consolidare în toată Europa. Vom fi în noi vremuri excepţionale şi trebuie să fim puternici împreună”, a spus ea.
Compania aeriană a ameninţat că va acţiona în justiţie în legătură cu reducerile de la Schiphol, dar Rintel a declarat că acest lucru nu a fost încă decis. “Avem pretenţii pe masă. Primul meu obiectiv este ca Schiphol să ofere capacitatea de care avem nevoie”.

Realitatea Live

05 Nov. 2025, 10:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
05 Nov. 2025, 10:13 // Actual //  Grîu Tatiana

O seră de grădină este o investiție valoroasă pentru orice pasionat de grădinărit, fie că vorbim despre legume, flori sau alte culturi care sunt mai pretențioase la condițiile meteo. Aceasta oferă condiții ideale de creștere, protejând culturile de frig, vânt și ploi abundente. Totuși, pentru ca sera să își păstreze eficiența și durabilitatea de-a lungul anilor, este important să îi acordăm o îngrijire corectă și constantă.

Alegerea și montarea corectă a unei sere pentru grădină

Un prim pas esențial este alegerea tipului potrivit de seră. Cele mai populare modele în rândul grădinarilor sunt aceste sere pentru grădină de tip tunel, datorită structurii lor simple, eficiente și ușor de întreținut. Acestea sunt prevăzute cu o carcasă metalică și o peliculă armată cusută, care se îmbracă peste schelet, formând un spațiu protejat ideal pentru creșterea plantelor.

Un exemplu de astfel de model poate fi găsit la Flexmag. Acest tip de seră nu necesită îngrijire specială, însă există câteva reguli simple care pot face diferența între o seră care durează ani de zile și una care se deteriorează rapid.

Întreținerea serei pe timp de iarnă

În sezonul rece, o atenție deosebită trebuie acordată zăpezii. Deși forma arcuită a serei ajută la alunecarea naturală a zăpezii, este important să scuturăm din când în când pelicula, pentru a preveni acumularea greutății în exces. Totodată, dacă sera nu este folosită activ în timpul iernii, se recomandă îndepărtarea foliei și depozitarea acesteia într-un loc uscat și ferit de soare.

Această simplă măsură contribuie semnificativ la prelungirea duratei de viață a foliei și previne deteriorarea acesteia din cauza gerului sau radiațiilor UV. Astfel, primăvara sera va fi gata de utilizare, fără a necesita reparații sau înlocuiri costisitoare.

Fixarea și protejarea structurii

Pentru o protecție suplimentară împotriva vânturilor de toamnă și iarnă, este recomandat ca poalele serei să fie îngropate bine în pământ. Aceasta oferă stabilitate și previne ridicarea foliei în timpul vânturilor puternice. De asemenea, este important ca ușile serei să fie închise corespunzător, deoarece o ușă lăsată deschisă poate permite vântului să intre și să deterioreze structura sau folia.

În timpul lucrului în seră, trebuie evitat contactul accidental al foliei cu obiecte ascuțite. Chiar și o mică tăietură poate duce la fisuri mai mari în timp, reducând eficiența serei.

Calitatea contează – alege o seră durabilă

O seră de grădină este o investiție pe termen lung, de aceea calitatea materialelor joacă un rol esențial. Printre cele mai apreciate branduri din Republica Moldova se numără Demetra, cunoscut pentru rezistența și fiabilitatea produselor sale. Aceste modele sunt disponibile în magazinul Flexmag, un furnizor de încredere care oferă soluții moderne pentru grădinărit.

Îngrijirea unei sere nu trebuie privită ca o corvoadă, ci ca o parte naturală a procesului de cultivare. Cu câteva gesturi simple – curățarea peliculei, protejarea structurii și depozitarea corectă a materialelor – poți avea o seră funcțională și durabilă pentru mulți ani.

O seră bine întreținută nu doar că prelungește sezonul de grădinărit, dar oferă și satisfacția de a cultiva legume sănătoase, în propria ta gospodărie.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII