O vară superbă pentru Spania! Veniturile din turism au depășit nivelul din 2019

11 Oct. 2022, 17:45
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
11 Oct. 2022, 17:45 // Au Bani //  MD Bani

Spania, a doua destinaţie turistică mondială înaintea pandemiei, a cunoscut în acest an o „vară superbă”, în condiţiile în care veniturile au depăşit nivelul anterior pandemiei, în pofida pierderilor provocate de inflaţie, a anunţat marţi organizaţia patronală din sectorul turistic spaniol, Exceltur, transmite AFP.

„O vară superbă 2022 s-a încheiat în termeni de venituri, dar nu şi în termeni de marje sau de rezultate ale firmelor, în majoritatea destinaţiilor din Spania, unde veniturile sunt mai mari decât în 2019”, se arată într-un comunicat de presă al Exceltur.

Revenirea din turism a fost atât de bună încât acest sector a „susţinut economia spaniolă în trimestrul al treilea”, când a fost responsabil pentru „72,2% din creşterea Produsului Intern Brut spaniol”, precizează Exceltur.

Numărul de turişti străini a crescut în timpul verii, atingând 17,9 milioane de vizitatori, dar rămâne sub nivelul anterior pandemiei (20 milioane de vizitatori), potrivit unor cifre publicate săptămâna trecută de Institutul Naţional de Statistică din Spania (INE).

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Printre regiunile importante ale sectorului turistic estival din Spania, Insulele Baleare şi Insulele Canare au înregistrat o creştere a veniturilor din turism de 10,1%, respectiv 8,7%, comparativ cu 2019, urmate de regiunile din interior precum Rioja din nordul Spaniei (+9,2%) şi Castilia şi Leon (nord-vest) (+5%).

Cu toate acestea, „rezultatele înregistrate de firmele din turism în vara lui 2022 au fost afectate de o creştere importantă a costurilor”, a regretat Exceltur, într-un context de inflaţie crescută. Dificultăţile înregistrate în recrutarea de personal au afectat şi ele marjele operatorilor din turism.

Continuarea, în lunile următoare, a acestui scenariu macroeconomic fragil şi a contextului geopolitic provocat de invazia rusească din Ucraina nelinişteşte Exceltur, care se teme că în trimestrul patru sectorul turistic ar putea suferi o diminuare a veniturilor cu 1,3% comparativ cu anul 2019.

Cu toate acestea, graţie rezultatelor excelente din timpul verii, Exceltur estimează că PIB-ul turistic spaniol se va apropia la finele lui 2022 de nivelul anterior pandemiei, cu 154 de miliarde de euro, adică 99,4% din nivelul înregistrat în 2019.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII