Obiceiul care duce la consum mare de combustibil. Ce greșeală fac șoferii când pornesc aerul condiționat

04 Aug. 2024, 19:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Aug. 2024, 19:48 // Actual //  bani.md

Cei mai mulți șoferi nu pot pleca la drum vara fără aer condiționat. Însă există un obicei greșit pe care îl fac majoritatea oamenilor. Experții au explicat pentru The Sun care este tactica recomandată de a folosi aerul condiționat pentru a plăti mai puțin, dar și pentru a nu inhala particule dăunătoare.

Experții au revăzut mai multe cercetări, iar concluzia este că, pe timp de vară, șoferii ar trebui să aștepte câteva minute din momentul în care pornesc motorul, înainte de a deschide sistemul de aer condiționat. Dacă mașina a stat ore întregi la soare, materialele plastice din interior eliberează milioane de microparticule dăunătoare.

Astfel, de îndată ce intrați în mașină, ideal este să deschideți geamurile și să faceți primii kilometri cu geamurile deschise. Prin deschiderea imediată a aerului condiționat, aerul care iese din orificiile de ventilație accelerează procesul de inhalare a acestor microparticule periculoase, care includ chiar și vapori de combustibil.

Totodată, potrivit The Sun, experții au explicat că șoferii pot economisi bani prin sincronizarea adecvată a aerului condiționat.

„Deși s-ar putea să plănuiți să reglați aerul condiționat la maxim atunci când conduceți vara, acesta poate fi o adevărată pierdere de combustibil”, a explicat acesta. Activarea imediată a aerului condiționat crește presiunile primite de motor, precum și presiunile pe bateria care cu câteva momente mai devreme fusese încărcată cu sarcina de a furniza energie electrică pentru pornirea motorului.

Totodată, dacă lăsați aerului condiționat pornit tot timpul, s-a observat că în timp bateria își pierde din capacitate la fiecare pornire a motorului.În cele din urmă, dorința de a răci cabina are efect asupra consumului de combustibil. În primele momente de funcționare a motorului, dacă sistemul de aer condiționat este deschis, consumul crește cu 25%. Iar când motorul merge la ralanti, consumul scade drastic.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII