(VIDEO) Comitetul Internațional al Crucii Roșii a distribuit ajutoare umanitare pentru refugiații din Ucraina

12 Aug. 2022, 16:02
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
12 Aug. 2022, 16:02 // Actual //  MD Bani

Comitetul Internațional al Crucii Roșii (ICRC) a distribuit ajutoare umanitare pentru refugiații din Ucraina, dar și pentru familiile care îi adăpostesc. Astăzi, 12 august, a fost ultima zi de acordare a suportului din cadrul rundei a doua.

Astfel, la Centrul „Moldexpo” din Chișinău s-au adunat atât familii de refugiați cât și persoanele care îi adăpostesc. Cetățenii din Ucraina beneficiază de cutii cu produse de primă necesitate și alimente.

„Comitetul Internațional al Crucii Roșii este o organizație internațională imparțială și independentă. Astăzi, ne aflăm la Chișinău la finalul rundei a doua de distribuție. Prima rundă a fost organizată în perioada 11 mai – 1 iunie, în 34 de raioane ale țării, în care 5840 de familii au beneficiat de pachete alimentare și igienice. În a doua rundă, numărul beneficiarilor aproape s-a dublat, astfel încât 7.644 de persoane au recepționat în total 15.288 de pachete, ceea ce înseamnă două cutii cu produse alimentare și două cutii de produse igienice  pentru fiecare familie.” a declarat Carolina Căpățînă, reprezentant al ICRC.

Lista beneficiarilor de ajutor umanitar este recepționată de la autoritățile locale. Pentru a nu se crea aglomerație, beneficiarii sunt chemați la ore diferite și pot obține cutiile în baza unui act de identitate.

A treia rundă de distribuție a ajutorului umanitar va fi organizată în perioada 22 august-15 septembrie.

Realitatea Live

17 Iul. 2025, 14:02
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
17 Iul. 2025, 14:02 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Parlamentul a adoptat recent, în lectură finală, un proiect de lege care întărește drepturile consumatorilor de servicii financiare și sporește responsabilitatea furnizorilor din acest sector. Actul normativ marchează începutul procesului de modernizare a cadrului legal, în perspectiva armonizării cu legislația Uniunii Europene.

Conform noilor reglementări, colectarea datoriilor aferente contractelor de credit de consum va intra sub supravegherea Comisiei Naționale a Pieței Financiare (CNPF), care va controla respectarea limitelor privind dobânda, comisioanele și costul total al creditului, acesta neputând depăși suma debursată.

CNPF va monitoriza și activitatea intermediarilor – inclusiv brokeri și agenți de credite – pentru a combate practicile comerciale incorecte și abuzurile în procesul de vânzare a bunurilor în rate. Totodată, beneficiarii de credite de la Asociațiile de Economii și Împrumut vor beneficia de același regim de protecție ca ceilalți consumatori financiari, iar fidejusorii vor fi acoperiți de Legea privind contractele de credit de consum, la fel ca debitorii principali.

Noua lege introduce și obligația creditorilor de a adopta politici interne privind restructurarea datoriilor pentru debitorii aflați în dificultate, măsură ce va consolida protecția în perioade de criză economică. În plus, sunt clarificate aspecte legate de aplicarea dobânzii de întârziere și este impusă obligativitatea includerii graficului de rambursare în informația precontractuală.

O modificare importantă vizează calcularea perioadei de trei ani pentru reparația cu piese originale a vehiculelor asigurate, care va începe de la data primei înmatriculări, nu de la anul fabricației. Aceasta corectează o practică defavorabilă pentru posesorii de mașini înmatriculate cu întârziere.

Pentru contractele de asigurare, furnizorii vor fi obligați să analizeze necesitățile fiecărui consumator și să ofere documente de informare înainte de semnare. În plus, constatarea amiabilă va putea fi completată și în format electronic, facilitând procedura în caz de accident.

Pentru produsele financiare combinate, cum ar fi vânzările în rate cu polițe de asigurare incluse, consumatorii vor primi informații separate pentru fiecare componentă și vor avea posibilitatea de a le achiziționa distinct. Publicitatea la aceste servicii va fi supusă unor reglementări mai stricte pentru a preveni inducerea în eroare.

Legea prevede și o procedură standard de soluționare a reclamațiilor la nivelul furnizorilor, cu termen de răspuns de maximum 15 zile lucrătoare. Dacă răspunsul nu este satisfăcător, consumatorii pot sesiza CNPF sau instanțele de judecată.

Pentru creșterea eficienței controlului, CNPF va avea dreptul să efectueze „cumpărături de control” – metode anonime de testare a conformității furnizorilor, utile în depistarea neregulilor ascunse.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA