La 10 septembrie 1931 a fost pus în circulație rapidul „Unirea”, care se pornea la 6:10 dimineața din București pentru a ajunge la Chișinău la ora 14:30, potrivit imaginilor publicate de „Memoria Chișinăului”.
Astfel, în anul 1931 durata călătoriei de la Chișinău la București era de 8 ore 20 de minute, în timp ce în 2023 e de 13 ore. Trenul pornește din Chișinău la ora 17:20 și ajunge la 6:17 la București.
În prezent, trenul Chișinău – București ajuns la Ungheni îi sunt schimbate boghiurile (n.r. cuplu de patru roţi la vagon) din cauza ecartamentului (n.r. distanţa dintre feţele interioare ale celor două şine pe care rulează trenul) diferit existent dintre Republica Moldova și România. Căile ferate se împart în cele cu ecartament normal, de 1.435 milimetri, caracteristic celor mai multe ţări europene, asiatice şi africane, diferite însă de cele din spaţiul ex-sovietic, unde sunt specifice căi ferate ce au ecartament larg de 1.524 milimetri.
Practic, odată ajunse la Ungheni, trenurile sunt ridicate cu ajutorul unor sisteme speciale, operaţiune după care urmează schimbarea boghiurilor nepotrivite cu unele în conformitate cu cerinţele tehnice din UE. Totul poate dura chiar şi 45 de minute, timp în care călătorii se află în vagoanele trenului. S-a ajuns aici după ce în anul 1944, căile ferate din Basarabia au fost reconstruite după modelul rusesc, cu ecartament de 1.524 mm, mai larg decât cel european de 1.435 mm.