Ping-pong între Autoritatea Aeronautică și AirMoldova! Regulatorul: Trei luni ca să-și remedieze situația precară

25 Nov. 2022, 17:35
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Nov. 2022, 17:35 // Actual //  Lupu Eduard

Solicitarea AAC de a stopa comercializarea biletelor pentru sezonul de vară 2023 este nefondată și nelegitimă. Informația privind faptul că Air Moldova ar comercializa bilete pentru orarul de vară 2023 în lipsa unei autorizații și lipsa unui orar aprobat este distorsionată, având drept scop denigrarea imaginii companiei și perturbarea activității comerciale, susține AirMoldova într-un comunicat de presă. În replică, Constantin Vozian, șeful direcției juridice și reglementări de la Autoritatea Aeronautică Civilă susține că acuzațiile sunt nefondate, iar compania trebuie să-și soluționeze situația precară în care s-a pomenit.

„AAC organizează regulat verificări, inspecții, solicitări inopinate, urgente și imediate exclusiv pentru Air Moldova, având drept scop distragerea personalului operațional de la activitatea curentă, crearea piedicilor activității comerciale, demoralizarea personalului, manipularea opiniei publice cu titluri de știri și defăimarea imaginii companiei”, se arată comunicatul AirMoldova.

Potrivit lui Vozian, compania AirMoldova are la dispoziție trei luni pentru a remedia situația financiară. „Există două scenarii fie se face o injecție de capital de către acționari fie i se suspendă certificatul aerian, dar asta e soluția extremă și se aplică doar după o analiză minuțioasă a cotei de piață și a numărului de pasageri transportați în condițiile în care e un operator național”.

Vozian susține că AirMoldova este la cel mai înalt grad de risc financiar, confruntându-se cu probleme de stabilitate financiară și un potențial risc de insolvabilitate, fiind necesar de a începe imediat un proces de management al riscului şi de a urmări îndeaproape toate aspectele de interes și de a se folosi un instrument de evaluare şi/sau un instrument de supraveghere continuă a acestuia pentru a identifica în continuare acțiunile ulterioare.

Air Moldova a fost privatizată în toamna anului 2018 cu 50 de milioane de lei, de Civil Aviation Group, o companie fondată de doi moldoveni și compania românească Blue Air. Ultima se va retrage, însă, la nici-un an de la privatizare în condiții suspecte, cota de 49% fiind preluată de Dzintars Pomers din Letonia.

Valoarea tranzacției depășea 1,2 miliarde de lei (circa 61,5 milioane euro), dintre care 50 milioane de lei au fost transferate la bugetul de stat, restul sumei reprezintau datoriile companiei Air Moldova, pe care investitorul s-a obligat să le achite în decurs de trei ani.

În prezent, AirMoldova ar fi controlată de fugarul Ilan Șor prin companii interpuse.

Realitatea Live

22 Mart. 2023, 17:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
22 Mart. 2023, 17:45 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Reconstruirea economiei Ucrainei, după invazia declanşată de Rusia în urmă cu un an, este estimată în prezent să coste 411 miliarde de euro, de 2,6 ori mai mult decât Produsul Intern Brut al Ucrainei în anul 2022, arată un nou studiu realizat de Banca Mondială, Naţiunile Unite, Comisia Europeană şi Ucraina, transmite Reuters.

Potrivit informațiilor, estimarea acoperă un an de la debutul invaziei ruseşti şi cuantifică pagubele fizice directe provocate infrastructurii şi clădirilor, impactul asupra vieţii şi mijloacelor de trai ale oamenilor precum şi costul reconstrucţiei.

Suma de 411 miliarde de dolari reprezintă o revizuire dramatică faţă de estimarea anterioară de 349 miliarde de dolari, avansată de Banca Mondială în luna septembrie a anului trecut.

Noua estimare vine la o zi după ce Fondul Monetar Internaţional (FMI) a anunţat că a ajuns la un acord cu Guvernul ucrainean pentru un acord pe patru ani în valoare totală de 15,6 miliarde de dolari. Acordul cu FMI ar putea permite autorităţilor de la Kiev să obţină ajutoare suplimentare, în valoare de miliarde de dolari, de la alte organisme, după ce va fi aprobat de boardul FMI, în următoarele săptămâni.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Potrivit unei evaluări rapide cu privire la nevoile urgente, Ucraina va avea nevoie de 14 miliarde de dolari pentru reconstrucţia prioritară în 2023, ceea ce va necesita o finanţare de 11 miliarde de dolari peste ceea ce este prevăzut în bugetul Ucrainei pentru acest an.

Aproximativ 22% din necesităţile de reconstrucţie sunt în sectorul transportului, în timp ce 17% sunt în domeniul locuinţelor, 11% în sectorul energiei şi 7% în agricultură.

Comparativ cu precedentele estimări, cea mai mare revizuire a fost realizată în ceea ce priveşte necesităţile din sectorul energiei, unde pagubele sunt acum de cinci ori peste nivelul din luna iunie 2022, susţine Banca Mondială. Cele mai mari creşteri au fost în regiunile de pe linia frontului precum Doneţk, Harkov, Lugansk şi Herson, care au fost vizate cu precădere de atacurile cu rachete ruseşti începând din luna octombrie.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău