Planul secret al Germaniei: Cum vrea Berlinul să distrugă industria Europei pentru a-și păstra dominați

01 Nov. 2024, 14:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Nov. 2024, 14:18 // Actual //  Ursu Victor

Într-o analiză critică, economistul Andrei Caramitru avertizează că, în contextul actual, reindustrializarea României este aproape imposibilă din cauza regulilor stricte impuse de Uniunea Europeană, reguli care, spune el, avantajează Germania în detrimentul celorlalte țări europene.

Caramitru susține că, deși România deține un avantaj important în producția de energie, proiecte precum Neptun Deep și extinderea capacităților nucleare, politicile UE limitează drastic capacitatea de dezvoltare industrială. Principalele probleme sunt:

  • Prețurile mari la energie – UE impune vânzarea energiei către industrie la prețuri de bursă, ceea ce face dificilă oferirea de energie la prețuri competitive.
  • Taxele de mediu ridicate – În timp ce țări precum China subvenționează industria pentru a menține costurile scăzute, UE impune taxe de mediu, creând bariere costisitoare.

Potrivit economistului, aceste măsuri servesc intereselor Germaniei, al cărei scop este să mențină o superioritate economică față de restul Europei, „forțând alte țări să depindă de ea. Caramitru avertizează că, fără o abordare alternativă față de regulile UE, reindustrializarea devine improbabilă, iar România riscă să rămână o piață de desfacere sau un loc de muncă ieftin pentru companiile germane.

„Germania își asigură astfel avantajul economic, în timp ce restul Europei este lăsată fără alternative viabile de dezvoltare industrială. Este o problemă structurală care poate fi rezolvată doar printr-o nouă abordare față de regulile UE, în special din 2027-2028, când finanțarea europeană ar putea înceta,” concluzionează Caramitru.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală