Planurile grandioase ale lui Spînu pentru reconstrucția infrastructurii, dar fără bani

17 Oct. 2023, 13:12
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Oct. 2023, 13:12 // Actual //  Lupu Eduard

La cea de a patra ediție a Platformei de Sprijin pentru Moldova, Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a prezentat Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+. Planul vizează investiții urgente în diverse sectoare, având ca priorități dezvoltarea drumurilor, a infrastructurii feroviare, porturilor, aeroporturilor, sistemelor de apeducte și canalizare, precum și modernizarea satelelor și orașelor.

Ministrul Spînu a subliniat importanța sprijinului internațional, menționând că 50 de delegații din întreaga lume sunt prezente la eveniment, arătând astfel solidaritatea comunității internaționale față de eforturile de reconstrucție ale Republicii Moldova.

Printre prioritățile Planului 5+ se numără:

  1. Drumuri Europene: Investiții în modernizarea și extinderea rețelei de drumuri pentru a facilita conexiunile la nivel european.
  2. Cale Ferată și Transport Naval European: Dezvoltarea infrastructurii feroviare și maritime pentru îmbunătățirea transportului de marfă și persoane.
  3. Apă Pentru Toți: Extinderea și modernizarea sistemelor de apeducte și canalizare pentru a asigura accesul la apă potabilă.
  4. Sate și Orașe Dezvoltate prin Satul European: Implementarea unor proiecte care să contribuie la modernizarea satelelor și orașelor.
  5. Transport Rutier Modern: Îmbunătățirea rețelei de transport rutier pentru a susține mobilitatea eficientă.

În plus, Planul include proiecte de importanță națională precum dezvoltarea aeroportului, expansiunea portului Giurgiulești, construcția de poduri peste râurile Prut și Nistru, Autostrada Iași – Ungheni – Chișinău – Odessa, precum și introducerea unui tren de mare viteză care să conecteze Chișinăul cu Iași și București.

Ministrul Spînu a subliniat că implementarea acestor proiecte va aduce beneficii semnificative pentru dezvoltarea infrastructurii și pentru creșterea economiei Republicii Moldova.

Ministrul nu a precizat de unde vor fi luați banii, însă doar pentru reabilitarea celor 6000 de kilometri de drum sunt necesare circa 7 miliarde de euro.

Un raport al Administrației de Stat a Drumurilor relevă că în anul 2022 circa 20,91% din drumurile naționale și 27,11% din cele regionale erau în stare foarte rea, iar în stare rea erau 23,86% din drumurile naționale și 25,91% din cele regionale.

Cota drumurilor publice naționale din Republica Moldova în stare excelentă a crescut de aproape două ori anul trecut, arată Raportul privind implementarea Programului privind repartizarea mijloacelor fondului rutier pentru drumurile publice naționale pe anul 2022.

Astfel în 2022 cota drumurilor publice naționale în stare excelentă a ajuns la 13,27%, în timp ce în 2021 cota lor era de 7,84%, iar în 2020 – de 6,57%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău