„Principala sursă de inspirație – necesitățile clientului. De aici pornește totul.” INTERVIU cu Fulga Boicu

03 Apr. 2021, 08:45
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Fetco Veronica
03 Apr. 2021, 08:45 // Bani și Afaceri //  Fetco Veronica

Un cadou este mereu o oportunitate de a-i bucura pe cei dragi. Bestgift este compania care te ajută să găsești cadoul perfect atât pentru persoanele apropiate cât și pentru angajații din compania ta, întrucât la ei vei găsi și daruri pentru clienții corporativi. Află despre cum a apărut ideea de a deschide o companie în acest domeniu, cum a trecut peste dificultățile pandemiei și cât de deschise sunt companiile șă-și felicite angajații.

Poți să ne spui ce este bestgift.md și cum a început totul?

Fulga Boicu: Suntem o echipă de oameni creativi care te ajută să găsești sau să creezi cadoul potrivit pentru orice ocazie și orice persoană. Pentru noi, fiecare cadou este rezultatul unui proces minuțios la care lucrăm cu mult suflet și dăruire. Știm că timpul este prețios de aceea avem grijă să livrăm cadoul tău în momentul confortabil pentru destinatar.

Înainte să decid să deschid BestGift.md, am lucrat pentru o companie ce organiza evenimente. La un moment dat, cererea de cadouri corporative pentru clienții noștri a început să crească semnificativ și așa a apărut ideea să creăm o companie care se ocupă exclusiv de crearea cadourilor. Chiar din primul an de activitate BestGift.md a primit noi solicitări. Astfel am extins gama de servicii și produse. Astăzi suntem angajați în crearea de cadouri corporative, cadouri individuale, seturi de cadouri pentru evenimente precum nunți, botezuri, aniversări etc.

Cum a fost pandemia pentru bestgift.md? Cu ce dificultăți v-ați confruntat? Cum ați trecut peste ele?

Fulga Boicu: Desigur că situația ne-a afectat considerabil în plin sezon de muncă, prin anularea unor contracte importante, ceea ce a dus la tăierea bugetelor de promovare, la micșorarea echipei de producere și externalizarea unor servicii care până atunci erau inhouse. Cea mai mare provocare a fost să menținem vânzările la un nivel la care să ne permită să rămânem pe nișa noastră fără să fie afectată calitatea produsului. Situația ne-a scos din zona de confort, astfel am identificat noi oportunități de dezvoltare, ca de exemplu accesarea unor credite și fonduri nerambursabile. Partea bună este că eram deja pregătiți de online, site-ul fiind unul perfect funcționabil, cu toate opțiunile de plată integrate, astfel oferind clientului fizic o experiență ușoară de accesare a produsului nostru.

Pentru cine sunt cadourile pe care le creați?

Fulga Boicu: Cadourile noastre sunt create pe 2  direcții: clienți corporativi și clienți fizici.

Companiile au anumite necesități, pentru care sunt gândite concepte speciale. Fiecare dintre ei are parte de consultare și abordare individuală, chiar dacă vin de exemplu din aceeaș nișă. Pentru clienții corporativi au fost gândite programe de loialitate și programe speciale, ca de exemplu Influencer Gift Box, pentru care sunt create concepte de prezentare a unor produse în mod inovativ.

Clientul fizic este orice persoană care oferă celor dragi, cu diverse ocazii, un cadou. Pentru ei este disponibil la un click distanță magazinul online 24/24 www.bestgift.md. Un segment important pentru noi îl reprezintă diaspora, care fiind la distanță poate surprinde pe cei dragi de acasă cu un dar ales cu grijă.

Cât de deschise sunt companiile să-și felicite de Paște angajații și clienții?

Fulga Boicu: Pandemia a schimbat regulile jocului pentru companii. Dacă 2 ani în urmă, companiile alocau bugete din start pentru cadourile pentru clienți și angajați, acum este o cheltuială care mai degrabă este tăiată. Și foarte greșit, or cadourile sunt o modalitate minunată de fidelizare, care ar trebui să fie parte integrantă a unei strategii de marketing și HR bine puse la punct. Cu atât mai mult, în această perioadă dificilă, angajații și clienții vor aprecia gesturile de atenție elaborate. În spațiul nostru local se obișnuiește să se ofere bonusuri financiare, care desigur vor fi utile oricând. Noi credem că emoția și bucuria unui cadou reprezintă o amintire frumoasă și o investiție cu gust în orice tip de relație!

Fulga Boicu: Suntem mândri de colaborările noastre cu MAIB, AMDARIS, Philip Morris, We Trade, Efes Vitanta, Oriflam, JIVY GROUP, Berd’s Hotel și mulți alții care nu sunt mai puțin importanți, dar păstrăm discreția, prin clauza de confidențialitate.

Care este sursa de inspirație atunci când creați cadourile? Ce aspect este mai important atunci când creați un cadou?

Fulga Boicu: Principala sursă de inspirație sunt în primul rând necesitățile clientului nostru, de unde pornește totul. Nu vom spune niciodată despre un cadou că e frumos sau, nu. Aspectul estetic este un moment foarte relativ și subiectiv. Dacă produsul nostru se ridică și depășește așteptările clientului, atunci e unul frumos pentru noi. Desigur că urmărim tendințele internaționale, ținem cont de regulile cromatice, floristice etc. Ne inspirăm din creațiile marilor branduri din Europa și SUA, încercăm noi interpretări, dar neapărat cu accente specifice nouă ca brand și specificului local.

Care sunt valorile BestGift.md?

Fulga Boicu: Știi când spui despre un lucru că e simplu și cu gust? Aceia suntem noi. Asta este valoarea noastră.

Să fii in top nu înseamnă scump, și nici de lux. Luxul de obicei intimidează, nu ne dorim asta, e vorba de rafinament, asta e altceva. Înseamnă un raport echilibrat între preț/calitate și partea estetică. Cel mai frumos compliment primit de la un client pe care l-am întrebat de ce ne-a ales pe noi în favoarea concurenților a zis Clasa! Asta e cred, lucrul care ne deosebește de ceilalți jucători in piața noastră mică.

Mai rapid nu înseamnă superficialitate, înseamnă procese bine puse la punct.

Mai ieftin nu înseamnă mai puțin calitativ.

Acestea sunt valorile pe care încercam sa le comunicam clientului nostru.

 

Realitatea Live

05 Dec. 2021, 02:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Dec. 2021, 02:32 // Actual //  Lupu Eduard

Inflaţia întrece orice aşteptări, atât prin forţă, cât şi prin durată. Analişti şi jurnalişti se întreabă dacă nu cumva ar fi cazul ca lumea să înceapă să se îngrijoreze sau cel puţin politicienii, în timp ce marile bănci centrale par cel mult neliniştite. Unii fac paralele cu anii ’70, deceniul inflaţiei în America, când preşedinţii şi banca centrală au luat măsuri disperate, unele cu încălcarea principiilor capitalismului şi pieţei libere, dar cei mai mulţi asigură că o astfel de comparaţie este exagerată. Oare?

Istoria arată că inflaţia prelungită nu trebuie subestimată, mai ales dacă eşti politician. În SUA a lovit preşedinţi şi a influenţat astfel istoria lumii. În prezent, preţurile cresc cu o viteză nemaivăzută în ultimii 30 de ani. Despre cum inflaţia a schimbat preşedinţii Americii scrie National Public Radio (NPR), echivalentul american al unei radiodifuziuni naţionale. În octombrie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, în SUA preţurile au crescut cu peste 6%, iar cele mai mari scumpiri au fost la alimente şi energie, dar în special la energie. Preţurile benzinei îşi proclamă ascensiunea sus pe panouri, la colţ de stradă, în intersecţii, peste tot, scrie Ziarul Financiar.

Economiştii spun (şi chiar sunt de acord între ei în privinţa acestui lucru) că inflaţia actuală poate fi atribuită pandemiei şi consecinţelor acesteia: lanţuri de aprovizionare blocate, muncitori reticenţi să se întoarcă la lucru, penurii şi livrări de energie întrerupte. De asemenea, ştim că guvernul a concentrat miliarde de dolari în puterea de cumpărare a consumatorilor din primăvara anului 2020 încoace. Creşterile de preţuri ar putea fi considerate aproape inevitabile. Dar una dintre lecţiile epocilor inflaţioniste trecute este că alegătorii sunt mai puţin interesaţi de responsabilitate şi cauze decât de forţarea unei schimbări. Cu alte cuvinte, cine este în funcţie acum să nu-şi facă aşternutul prea moale. Sondajele de opinie publice au constatat o nervozitate larg răspândită: Morning Consult, de exemplu, a raportat recent că 87% dintre americani sunt „îngrijoraţi de creşterea preţurilor”. Pe măsură ce astfel de numere cresc, procentele de aprobare pentru preşedintele Biden şi partidul său democrat scad, în mod previzibil, mai ales acolo unde au scăzut deja din cauza valurilor de COVID, a controverselor privind vaccinurile şi retragerii urâte din Afganistan.

 
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Inaugurarea expoziției „100 cele mai bune afișe 20”, la Muzeul Național de Artă al Moldovei
Inaugurarea expoziției „100 cele mai bune afișe 20”, la Muzeul Național de Artă al Moldovei