Într-un efort de a reduce birocrația și de a simplifica procedurile administrative, Executivul a aprobat o hotărâre de Guvern în martie 2024, prin care au fost aduse modificări semnificative în procesul de înmatriculare a vehiculelor. Agenția Servicii Publice spune că scopul principal este reducerea numărului de vizite la ghișeu și eliminarea unor acte obligatorii.
Potrivit noilor modificări, mai multe documente nu vor mai fi necesare în procesul de înmatriculare, dacă datele conținute în aceste documente sunt disponibile în resurse informaționale și pot fi accesate prin intermediul platformei de interoperabilitate MConnect. Astfel, obligativitatea prezentării multiplelor formularelor a fost eliminată în următoarele situații:
– Asigurarea obligatorie RCA (răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule)
– Dovada inspecției tehnice periodice valabile
– Dovada achitării taxei de utilizare a drumurilor
De asemenea, nu mai este necesară prezentarea vehiculului la Agenția Servicii Publice pentru prestarea serviciilor de:
– Transcrierea transmiterii dreptului de proprietate
– Eliberarea duplicatului certificatului de înmatriculare
– Radierea din evidență a vehiculului
Astfel, procedura de identificare a vehiculului prin verificarea numerelor șasiului, caroseriei și motorului se va desfășura doar la înmatricularea primară de stat și la eliberarea unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a reutilizării vehiculului. Aceste schimbări sunt parte a efortului guvernamental de modernizare și simplificare a serviciilor publice pentru cetățeni și întreprinderi.