Răsfățul de Revelion cu jucării scumpe: Cât costă iahtul și avionul a doi miliardari ruși

02 Ian. 2022, 16:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Ian. 2022, 16:43 // Actual //  Lupu Eduard

Toată lumea face cadouri, inclusiv pentru sine. Miliardarii ruși Roman Abramovici și Alexey Mordashov se pot lăuda cu cele mai valoroase achiziții „pentru ei înșiși” făcute în 2021.

Iahtul Nord a fost predat lui Alexei Mordashov la începutul anului 2021. Nava de 141,6 metri este construită de șantierul naval german Lürssen, unul dintre cei mai importanți constructori de megayacht-uri din lume. Nord a devenit unul dintre cele mai mari iahturi din 2021. În lista celor mai mari bărci ale celor mai bogați ruși, ea a ocupat locul cinci, în spatele iahturilor Eclipse și Solaris ale lui Roman Abramovici, Dilbar al lui Alisher Usmanov și Sailing Yacht A al lui Andrey Melnichenko.

Iahtul cu șase punți poate găzdui până la 36 de oaspeți în 20 de cabine și până la 40 de membri ai echipajului. Are o piscină mare, jacuzzi pe terasa la soare, spa, centru de scufundări, cinema, zonă de plajă și grătar, garaj pentru tender și două heliporturi. În timpul construcției ambarcațiunii, și-a schimbat numele de mai multe ori: inițial se numea Redwood, când a fost lansată în iulie 2020 – OPUS, iar în noiembrie a fost redenumită Nord („Nord”). Numele de familie are ceva în comun cu numele holdingului omului de afaceri „Severgroup” și al companiei sale principale „Severstal”. Coca de deplasare a iahtului este din oțel, iar suprastructura este din aluminiu. Motorul hibrid permite o viteza maxima de 20 de noduri si o viteza de croaziera de 15 noduri. În conformitate cu tendințele actuale, nava este echipată cu un sistem de curățare a gazelor de eșapament care reduce emisiile nocive de azot cu 97%.

Miliardarii ruși preferă să construiască ambarcațiuni la comandă decât să le cumpere pe cele existente pe piață, în special pe segmentul de 80 de metri și mai lung, așa cum demonstrează construcția Nordului.

Miliardarul rus, Roman Abramovici nu a rămas nici el în urmă și-a achiziționat unul dintre cele mai scumpe avioane din lume.

Principalul proprietar al Millhouse, Roman Abramovici, a achiziționat anul acesta un Boing 787-8 Dreamliner de lux. Toate companiile aeriene din lume au doar 250 dintre astfel de nave, Aeroflot nu deține niciuna. Astfel de avioane uriașe sunt rareori folosite pentru nevoi personale. Dreamliner-ul, pe care Abramovici l-a achiziționat, a fost construit în iunie 2015 pentru operatorul aerian privat elvețian Privateair, dar nu a fost niciodată transferat companiei. În 2019, dotarea sa a început în conformitate cu solicitările miliardarului rus. Aeronava poate transporta până la 50 de pasageri – sunt prevăzute 10 locuri pentru securitate, 10 pentru personal și 30 pentru oaspeți. Pe avion au fost deja instalate rezervoare suplimentare de combustibil, iar vopsirea finală va începe în curând, spune o sursă Forbes din piața aviației.

Potrivit interlocutorului Forbes, valoarea de catalog a acestui model este de 248,3 milioane de dolari, echipamentul său suplimentar îl va costa pe miliardar cel puțin încă 100 de milioane de dolari. În același timp, costul total după finisare și echipare a aeronavei poate fi mult mai mare. Totul depinde de dorințele clientului. Avionul anterior al lui Abramovici, Boeing 767, cu nume de cod „bandit”, avea, de exemplu, un sistem antirachetă. Banditul a fost scos recent la vânzare. În orice caz, se poate argumenta că noul avion al lui Abramovici va deveni cel mai scump avion privat rusesc astăzi.

Boeing 787-8 și 787-9 sunt modele exclusiviste „VIP”. Sunt cu adevărat mașini uriașe cu interioare fantastice. Boeing și Airbus produc nu mai mult de 2-3 astfel de avioane de business pe an”, spune Dmitry Petrochenko, manager de proiect BizavNews. Finisarea lor poate costa cu adevărat bani fabuloși: pentru guvernul Arabiei Saudite, de exemplu, interiorul a costat mai mult decât avionul în sine, iar peste 120 kg de metale prețioase au fost cheltuite pentru dotarea celui de-al 787-lea Boeing, donat Turciei de guvernul din Qatar, președintelui Tayyip Erdogan.

Realitatea Live

29 Mart. 2024, 12:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Mart. 2024, 12:33 // Actual //  Lupu Eduard

Scandalul iscat de o anchetă jurnalistică, care-l vizează pe președintele Comisiei de Evaluare Extraordinară, Herman von Hebel, nu se referă la integritate, ci la credibilitate. Este limpede că eșecurile sale manageriale din cariera sa în Olanda nu denotă lipsa de integritate, ci mai degrabă vorbesc despre profesionalismul domniei sale, susține, într-o postare pe Facebook, fostul judecător la Curtea Constituțională, Alexandru Tănase

„Indiferent de aceste detalii, succesul reformelor din justiție este în cea mai mare parte bazat pe percepții și nu pe realități. Încrederea publică în procedura de evaluare extraordinară (cunoscută sub numele de vetting) este subțiere ca o lamă de ras Gillette. După câteva situații delicate, când pentru unele persoane apropiate puterii „filtele vetingului” au devenit mai transparente decât sticla de Murano, în timp ce alții erau invitați să aducă mostre de ADN-ul cailor care au arat ogorul bunicilor pe timpul lui Brejnev, orice turbulență nu poate decât să compromită și mai tare credibilitatea acestui proces”, mai spune Tănase.

Potrivit lui, în astfel de circumstanțe, zâmbetul disprețuitor al domnului von Hebel în fața unei întrebări firești, dacă va demisiona sau nu, nu face decât să submineze și mai mult credibilitatea atât a procedurii de evaluare extraordinară, cât și a actualei puteri politice.

„Este evident că domnia sa nu va demisiona voluntar din această funcție. Zâmbetul său plin de dispreț (pentru a nu-l numi batjocoritor) și autosuficiența cu care a reacționat la o întrebare legitimă a unui jurnalist vorbesc de la sine despre atitudinile sale. Un misionar european, venit în junglă pentru a civiliza triburile sălbatice, nu este obligat să manifeste respect pentru aborigeni, cu atât mai mult, nu este obligat să demisioneze din cauza frământărilor morale ale junglei. Mai mult decât atât, având în vedere că doi-trei ani de „civilizare a aborigenilor” îi pot rotunji considerabil conturile domnului misionar, șansele de demisie benevolă sunt aproape inexistente”, a punctat fostul judecător.

El spune că, în cariera sa profesională a interacționat cu diverse experți europeni.„ Am lucrat ani în șir cot la cot cu unii din ei în același birou. Acest lucru îmi permite să „citesc” cât se poate de clar reacțiile lor. O astfel de reacție, altfel decât o manifestare de dispreț și un sentiment de superioritate, nu poate fi calificată. Cu certitudine, în Europa, niciun funcționar din justiție nu ar risca să „răspundă” astfel unui jurnalist care îi cere explicații absolut normale referitoare la trecutul său profesional”.

În concluzie, Alexandru Tănase spune că, partea cea mai tristă este că factura va fi plătită de actuala putere politică și nu de domnul Herman von Hebel. Pentru cetățeanul obișnuit, nu există diferență între un expert din cadrul unei comisii guvernamentale și conducerea politică actuală. Alegătorul,  atunci când își va exprima opțiunile la urna de vot, va sancționa pentru acest zâmbet plin de dispreț actuala putere politică și nu pe domnul Herman von Hebel. Cu cât mai repede se va înțelege acest lucru, cu atât mai bine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău