Regele Charles al III-lea și Camilla nu vor să locuiască la Palatul Buckingham: Nu este potrivit cu lumea modernă

18 Oct. 2022, 19:15
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
18 Oct. 2022, 19:15 // Slider //  MD Bani

Noul monarh al Marii Britanii, regele Charles al III-lea, îşi va împărţi timpul între Clarence House, unde locuieşte din 2003, Castelul Windsor şi Sandringham House din Norfolk. Potrivit presei internaționale, el nu vrea să locuiască în Palatul Buckingham.

Viaţa lui Charles al III-lea s-a schimbat pentru totdeauna după moartea reginei Elisabeta, pe 8 septembrie. În vârstă de 73 de ani, Charles a urcat pe tronul Marii Britanii după moartea mamei sale şi una dintre primele sale decizii a fost să refuze să se mute la Palatul Buckingham, care a servit drept reşedinţă reginei Elisabeta.

Din 2003, Charles şi soţia sa Camilla, Regina Consort, locuiesc la Clarence House. Potrivit unei surse care a vorbit cu ziarul britanic „The Sunday Times” , Charles nu vrea să se mute la Palatul Buckingham pentru că nu este „potrivit cu lumea modernă” .

Charles şi Camilla vor petrece trei zile pe săptămână la reşedinţa lor principală, Clarence House, care se află la doar 400 de metri de Palatul Buckingham, celelalte două la Castelul Windsor şi weekendul la Sandringham House, în Norfolk.

Această din urmă moşie se află la aproximativ trei ore la nord-est de Londra şi este locul în care regina Elisabeta îşi petrecea sărbătorile de Crăciun, un obicei pe care l-a moştenit de la tatăl ei, care a murit acolo.

Nu se ştie încă dacă Charles va urma această tradiţie de Crăciun şi nici nu este clar dacă îşi va petrece verile la Castelul Balmoral din Scoţia, aşa cum obişnuia mama sa. Charles şi Camilla au o altă reşedinţă de familie. Aceasta este Highgrove House, o casă de ţară idilică din Gloucestershire. Charles a cumpărat casa în 1980 şi de atunci petrece mult timp îngrijindu-şi grădinile.

Potrivit aceleiaşi surse, Charles nu are o relaţie specială cu Palatul Buckingham şi consideră că „întreţinerea acestuia, atât din punct de vedere al costurilor, cât şi al mediului, nu este sustenabilă” . Deşi noul monarh nu vrea să locuiască în palat, va trebui să conducă treburile de stat de acolo.

Renovare la Palatul Buckingham

În plus, Palatul Buckingham se află în mijlocul unui proiect de renovare mult întârziat, care nu este de aşteptat să fie finalizat înainte de 2027. Renovările vor costa contribuabilii britanici 369 de milioane de lire sterline (423 de milioane de dolari), o sumă care a crescut vertiginos de când au început lucrările în 2015.

Aceasta este prima lucrare majoră efectuată la palat după cel de-al Doilea Război Mondial, ceea ce înseamnă că toate cablurile şi sistemele de încălzire trebuie înlocuite.

În 2021, ziarul a raportat că Charles – pe atunci Prinţul Charles – plănuia să deschidă publicului palatele regale când va deveni rege şi să transforme spaţiile private în spaţii publice.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală