Rusia rămâne fără magazinele Zara! Inditex și-a vândut toate magazinele

26 Oct. 2022, 10:51
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
26 Oct. 2022, 10:51 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Gigantul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, şi-a vândut toate magazinele din Rusia grupului Daher, cu sediul în Emiratele Arabe Unite (EAU), deşi nu a exclus revenirea în ţară dacă se vor schimba condiţiile, transmite Reuters.

În trimestrul doi din 2022, profitul net al celui mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a urcat cu 80%, pe măsură ce cumpărătorii au revenit la obiceiurile de consum anterioare pandemiei. Redresarea de pe pieţele din Marea Britanie, Europa şi Statele Unite au ajutat Inditex să compenseze o parte din veniturile pierdute în Rusia, după ce compania a închis în martie cele 502 de magazine pe care le avea în această ţară, în urma invadării Ucrainei.

Rusia era a doua piaţă a Inditex în privinţa reţelei de magazine şi a reprezentat 5% din creşterea vânzărilor în perioada 1 februarie – 13 martie.

Condiţiile acordului, care nu au fost date publicităţii, vor permite păstrarea „unui număr important” de locuri de muncă. Provizioanele de 216 milioane de euro făcute în primul semestru din 2022 pentru subsidiarele din Rusia şi Ucraina acoperă „substanţial impactul încetării activităţii grupului în federaţia Rusă”, a precizat marţi Inditex.

Familia libaneză Daher conduce compania de retail Azadea, cu sediul central în Beirut, care are din 1998 un parteneriat cu Zara în Orientul Mijlociu şi colaborează cu alte branduri globale de top.

Un alt retailer spaniol de modă, Mango, anunţase anul acesta că discută cu partenerii locali din Rusia transferarea magazinelor închise temporar în martie. Şi rivalul suedez H&M informase în iulie că îşi va lichida afacerile din Rusia.

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII