Declaraţia Berlinului va fi făcută joi, în cadrul unei reuniuni a miniştrilor de mediu din UE, şi marchează o etapă importantă pentru cea mai mare economie a Europei, care s-a opus mult timp obiectivelor stricte de poluare pentru industria auto. Aceasta aliniază Germania în rândul ţărilor care doresc să interzică vânzarea de vehicule poluante fie până în 2035, fie mai devreme.
„Noul guvern german susţine proiectul Comisiei Europene şi, prin urmare, sprijină pe deplin sfârşitul motorului cu combustie internă [pentru autoturisme şi camionete] în UE începând cu 2035”, a declarat Lemke, ministrul în coaliţie din partea Partidului Verzilor, într-un interviu.
În acordul de coaliţie de anul trecut dintre Verzii, Social-Democraţii şi Liberal-Democraţii germani, partidele au cerut încetarea vânzării de maşini pe benzină şi diesel, dar pactul a inclus, de asemenea, o clauză prin care se solicitau eforturi pentru a permite ca maşinile să continue să folosească combustibili alternativi – combustibili sintetici care sunt asemănători din punct de vedere chimic cu combustibilii fosili – după 2035.
Însă Lemke a declarat că Berlinul va susţine acum în mod clar poziţia iniţială a Comisiei, care nu lasă loc pentru combustibili alternativi. Guvernul susţine „toate elementele” propunerilor Comisiei, a spus ea.