Figura care a definit moda editorială timp de aproape patru decenii, Anna Wintour, 75 de ani, renunță la funcția de redactor-șef al ediției americane „Vogue”, post pe care îl ocupa din 1987. Anunțul a fost făcut în fața angajaților și confirmat ulterior de grupul Condé
Potrivit declarației interne, revista va deschide imediat procesul de selecție pentru un nou „head of editorial content”, titlu care va înlocui poziția tradițională de redactor-șef. În schimb, Wintour își păstrează influența în industrie: rămâne chief content officer la nivelul întregului holding și director editorial global al rețelei „Vogue World”, supervizând toate edițiile internaționale.
Supranumită adesea „regina industriei fashion” și sursa de inspirație pentru personajul Miranda Priestly din filmul „Diavolul se îmbracă de la Prada”, Wintour a transformat „Vogue” într-un barometru cultural, impunând tendințe, relansând designeri și definind estetica sesiunilor foto high-fashion. Întreaga strategie editorială a grupului va rămâne, prin urmare, sub coordonarea ei, chiar dacă ediția americană va fi condusă de un nou nume.
Condé Nast nu a oferit încă un calendar pentru numirea succesorului, însă surse din industrie afirmă că procesul va fi rapid, pentru ca revista să nu piardă ritmul într-un mediu media în continuă schimbare.
Wintour a preluat „American Vogue” în iulie 1987, pe fondul scăderii vânzărilor, și a transformat revista într-un pilon global, cu tiraje de peste un milion de exemplare în anii de vârf.
În 2020, ea a devenit chief content officer al Condé Nast, centralizând toate deciziile editoriale ale grupului.
Schimbarea vine într-un moment în care Disney pregătește un sequel pentru „The Devil Wears Prada”, fapt ce amplifică atenția asupra moștenirii sale.