Sindicatele, îngrijorate de creșterea excesivă a prețurilor! Au expediat în adresa Guvernului un demers

16 Sept. 2021, 11:45
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Sept. 2021, 11:45 // Actual //  MD Bani

Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM) este îngrijorată de creșterile recente ale prețurilor la produsele de panificație, lactate, legume, alte produse alimentare, precum și la produsele petroliere, scrie Realitatea.md.

Aceste creșteri vor produce un impact major asupra bunăstării populației, atât cu venituri joase, cât și cu venituri medii, care pot conduce la revolte în rândurile cetățenilor, se arată în declarația CNSM expediată în adresa Guvernului.

„Considerăm inacceptabil de a lăsa fără susținere populația cea mai săracă, atunci când cresc prețurile la produsele de panificație și alte produse alimentare. Este neînțeleasă situația la moment, când avem creșteri importante a volumului de cereale recoltate, iar prețurile la produsele de panificație cresc. În viziunea sindicatelor, statul trebuie să ia măsuri de subvenționare a producerii și să asigure populația cu pâine „socială”, care să fie accesibilă persoanelor cu venituri joase (pensionari, șomeri, persoane cu necesități speciale etc.)”, comunică sindicaliștii.

CNSM mai menționează în declarație că, creșterile prețurilor la produsele petroliere au un impact de avalanșă – conduc la creșterea tuturor prețurilor și tarifelor, unde cheltuielile legate de utilizarea acestora au o pondere importantă în structura costurilor.

Astfel, vor crește în primul rând cheltuielile în transport, agricultură, procesele tehnologice, unde combustibilul este utilizat în cantități mari ș.a. Toate aceste creșteri au ca urmare diminuarea puterii de cumpărare a salariilor și sărăcirea populației.

Confederația se adresează Guvernului și Parlamentului Republicii Moldova de a întreprinde, în regim de urgență, un șir de măsuri.

„Suntem convinși că menținerea și sporirea nivelului de trai al populației este datoria primordială a statului, fapt care stă la baza oricărei dezvoltări durabile”.

Pentru a asigura protecția social-economică a populației, sindicaliștii propun elaborarea și promovarea unei legi cu privire la reglementarea prețurilor și tarifelor, care să prevadă mecanisme de stabilire a acestora pentru produsele de strictă necesitate, precum și măsuri de protecție socială în cazul unor creșteri de prețuri și tarife.

„Alte două măsuri se referă la stabilirea unui salariu minim unic pe țară de cel puțin 3100 de lei și majorarea cuantumului minim garantat al salariului în sectorul real al economiei până la valoarea de 3100 de lei, mărime convenită de sindicate și patronate la nivel național. Totodată, sindicaliștii propun modificarea Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar în vederea asigurării respectării prevederilor acesteia ce se referă la premiul anual și alte garanții salariale, inclusiv în vederea majorării salariului lunar total garantat de stat până la 3100 de lei”, se mai arată în comunicat.

O altă măsură propusă de CNSM vizează elaborarea unor mecanisme de compensare a puterii de cumpărare a plăților sociale (pensii, burse, indemnizații etc.), suplimentare la indexarea bianuală, în conformitate cu rata inflației.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală