Sinteza ANI de săptămâna trecută: 5 controale. Diferență de avere de 1.000.000 lei în cazul unui judecător

12 Iul. 2021, 14:50
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
12 Iul. 2021, 14:50 // Actual //  MD Bani

În săptămâna 05-09  iulie 2021, Autoritatea Națională de Integritate (ANI) a stabilit o diferență substanțială de peste un milion de lei în cadrul unui control al averii, care a fost finalizat pe numele unui judecător din Judecătoria Chișinău sediul Râșcani.

Controlul a avut loc în baza unei autosesizări a ANI, iar cu mai multe detalii  Autoritatea va informa printr-un comunicat de presă. Săptămâna trecută, inspectorii ANI au mai demarat alte cinci noi controale. Astfel sunt verificate averile unui alt magistrat din cadrul Judecătoriei Cahul, dar și a unui director general interimar al unei întreprinderi municipale din Chișinău și funcționar public din cadrul Primăriei Vadul lui Vodă, municipiul Chișinău.

La fel sunt investigate și două posibile conflicte de interese, care ar fi fost admise de către directorul unui Gimnaziu din Chișinău  și directorul unei grădinițe din raionul Călărași.

Inspectorii de integritate au pornit două cauze contravenționale pentru  nedepunerea sau depunerea tardivă a declarațiilor de avere și interese personale. Astfel, un șef de direcție din cadrul Ministerului Economiei și Infrastructurii și un consilier din Consiliul Copceac din Ceadâr Lunga ar putea fi sancționați pentru încălcarea regulilor privind declararea averii și intereselor personale.

Pe numele unui  fost funcționar din cadrul Penitenciarului 13 a fost deja întocmit un proces verbal cu privire la contravenție prin care i-a fost aplicată o sancțiune în valoare de 1750 de lei pentru depunerea tardivă a declarației de avere și interese personale.

Alți trei subiecți au declarat la ANI câte un conflict de interese. Este vorba despre un primar din suburbia Chișinăului și doi primari din raioanele Hîncești și Anenii Noi.

Juriștii ANI au reprezentat interesele  Autorității în 13 ședințe de judecată pentru apărarea actelor de constatare care au fost contestate de  subiecții găsiți cu încălcări.

Reprezentanții ANI au răspuns la 71 de apeluri telefonice, inclusiv 15 la Linia Intituțională de informare. ANI a eliberat 17 Certificate de Integritate.

Realitatea Live

28 Mart. 2024, 13:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Mart. 2024, 13:02 // Actual //  bani.md

Salariile mici, fluctuația mare de cadre și sistemul birocratic sunt doar câțiva din factorii care provoacă criza de cadre din administrația publică, au afirmat invitații emisiunii „Consens Național” difuzată luni, 25 martie curent, la RLIVE TV.

Veaceslav Ioniță, expert în domeniul administrației și finanțelor publice, și Stella Jemna, fostă șefă de Cabinet al prim-ministrei Natalia Gavrilița, reprezentantă de țară a Fondului regional de investiții WNISEF, sunt de părere că statul trebuie să își revadă politicile pentru a înțelege de câți funcționari are nevoie și care este nivelul lor de pregătire.

„Noi dispărem, ei se înmulțesc. Astăzi sunt mai puțini funcționari decât acum 20 de ani, dar raportați la numărul de populație care a mai rămas în țară ei sunt mai mulți pe cap de locuitor. Statul și-a redus din competențele sale și a digitalizat multe servicii și acum ar fi bine să fie regândit și sistemul de administrare la nivel central și local”, a menționat Veaceslav Ioniță.

Stella Jemna a afirmat că autoritățile trebuie să-și revadă structurile administrative și să investească mai mult în pregătirea noilor funcționari. Potrivit ei, tinerii nu sunt gata să acceadă în funcții manageriale, iar cei cu experiență nu sunt deschiși pentru cooperare.

„Ceea ce se întâmplă cu forța de muncă din administrație astăzi este radiograma la ceea ce nu s-a făcut în ultimii 30 de ani. Faptul că noi nu am investit în acești oameni, că mulți dintre cei care lucrează în ministere nu sunt calificați este rezultatul politicilor unui stat. Este foarte important să avem centre de calificare moderne deoarece ceea ce se învață acum nu mai este relevant”, a afirmat fost șefă de cabinet al prim-ministrei Natalia Gavriliţa.

Potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Inițiative Strategice, fiecare al cincilea post din Guvern este vacant. Cele mai afectate sunt ministerele Culturii și Mediului care duc lipsă de aproximativ 30 la sută din numărul de angajați. Fiecare al patrulea post este vacant și în cadrul ministerelor Sănătății, Finanțelor și Afacerilor Externe. Cel mai bine asigurat cu cadre este Ministerul Educației și Cercetării care are vacante 11 la sută din posturi.

Studiul IPIS a fost realizat în cadrul inițiativei „Administrarea social responsabilă a finanțării externe”, în parteneriat cu Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, cu suportul Fundației Soros Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău