Cel mai bun sfat despre bani de la Usain Bolt: Dacă câștigi 10 dolari, economisește 6

12 Iul. 2021, 11:41
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
12 Iul. 2021, 11:41 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Usain Bolt este încă cunoscut drept cel mai rapid atlet și unul dintre cei mai bogați sportivi.

În 2018, Bolt a fost clasat pe locul 45 pe lista Forbes Magazine cu cei mai buni 100 de sportivi din lume. A câștigat 31 de milioane de dolari în 2017, când s-a retras oficial.

Dar Bolt, în vârstă de 34 de ani, recunoaște că nu a fost întotdeauna bun cu banii săi.

De opt ori medaliat cu aur olimpic spune că după primul său debut olimpic în 2004, când avea doar 18 ani, a început să „cheltuiască” pentru că atunci a început să câștige bani.

Din fericire, Bolt spune că colegii săi l-au așezat și i-au explicat finanțele.

„Trebuie să acord credit echipei mele”, spune Bolt. „M-au ajutat cu adevărat să înțeleg cum să economisesc.”

Cea mai mare lecție pe care Bolt spune că a învățat-o este să economisești mai mult de jumătate din câștigurile tale.

„Atunci poți cheltui restul și să plătești facturi”, spune el. „Le spun oamenilor dacă câștigați 10 dolari, economisiți 6 și apoi vă puteți da seama ce să faceți cu restul.”

Bolt deține în continuare recordul oficial mondial atât pentru sprintenele de 100 de metri, cât și de 200 de metri, pe care le-a obținut la Campionatele Mondiale de la Berlin din 2009. El a rulat 100 de metri în 9,58 secunde și 200 de metri în 19,19 secunde. Și a făcut parte din echipa de ștafetă de recorduri mondiale de 4×100 de metri la Jocurile Olimpice de vară de la Londra 2012.

În 2017, Bolt a fost obligat să-și întoarcă medalia olimpică de aur din 2008 la ștafeta de 4×100 de metri de către Comitetul Olimpic Internațional, când partenerul său de ștafetă jamaican a eșuat la un test de droguri.

Deși acum este un atlet pensionat, unele dintre sponsorizările lui Bolt nu au încetinit. Are un parteneriat pe viață cu Puma și tocmai a semnat ca purtător de cuvânt pentru CarMax. De asemenea, este investitor imobiliar și cofondator al companiei de scutere electrice Bolt Mobility.

Totuși, Bolt și-ar sfătui sinele mai tânăr să „economisească cât mai mult posibil”.

În ceea ce privește sfaturile de carieră, Bolt spune că cele mai bune sfaturi pe care le-a primit vreodată au fost de la tatăl său.

„Mi-a spus:„ Fiule, fă orice vrei, doar lucrează din greu și fii dedicat și vei fi bine. ”Și am trăit întotdeauna cu acest lucru”, spune Bolt.

Realitatea Live

08 Mai 2024, 14:27
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Mai 2024, 14:27 // Actual //  Lupu Eduard

În ciuda alocării de 60 de milioane de lei pentru reparații urgente acum nouă luni, reabilitarea porțiunii de cale ferată dintre Colibași și Văleni, raionul Cahul, a fost întârziată.

Antreprenorul ucrainean angajat să elaboreze proiectul nu a reușit să-și onoreze obligațiile, iar autoritățile sunt acum pe cale să rezilieze contractul. Această întârziere a dus la o creștere a costurilor estimate ale lucrărilor, deoarece terenul continuă să se degradeze, iar prețurile materialelor de construcție au crescut. În acest timp, comunitatea se confruntă cu dificultăți în accesarea serviciilor și transportului, iar soluționarea acestei probleme devine tot mai urgentă, potrivit tvrmoldova.

Comisia Situații Excepționale a alocat, în august 2023, 60 de milioane de lei pentru reabilitarea căii ferate de la Cahul – Giurgiulești. Segmentul de calea ferată a fost afectat de alunecările de terne din august 2022.

Povestea tronsonului din Sudul țării începe în 2007, cand guvernarea comunistă decide ca proiectul construcției caii ferate Cahul-Giurgiulești este unul de importanță majoră pentru Moldova, care “va asigura securitatea economică a țării”.

În anii 2007-2009, pe timpul guvernării comuniste, statul a cheltuit peste jumătate de miliard de lei pentru construcţia tronsonului Cahul – Giurgiuleşti, dar el aşa şi nu a fost finalizat.

Totodată, aceasta a fost construită foarte aproape de râul Prut, apele căruia spală terasamentul. În consecinţă, periodic, acolo este sistată circulaţia trenurilor, iar CFM este nevoită să caute bani pentru a restabili circulaţia.

În 2012, un audit al Curţii de Conturi a constatat o serie de încălcări la construcţia tronsonului de cale ferată. Controlorii au depistat că au fost incluse costuri neargumentate de 107 milioane de lei, iar cheltuielile exagerate au fost estimate la 67 de milioane de lei. Printre principalii beneficiarii ai construcţiei ar fi fost Oleg Voronin, feciorul ex-preşedintelui Republicii Moldova Vladimir Voronin, a cărui companie a efectuat o serie de lucrări.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău