Socrul Ileanei Lazariuc jubilează! Acționarul Victoriabank i-a cumpărat businessul

05 Iun. 2022, 13:23
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Iun. 2022, 13:23 // Actual //  Lupu Eduard

Banca Transilvania, care controlează Victoriabank, a cumpărat Ţiriac Leasing de la Grupul Ţiriac, aceasta fiind prima achiziţie a unei companii de leasing care nu face parte dintr-un grup financiar-bancar.

BT şi Grupul Ţiriac au anunţat în ianuarie a.c. semnarea acordului de achiziţionare. A urmat primirea aprobării din partea Consiliului Concurenţei, iar în această etapă, odată cu închiderea tranzacţiei, BT va începe integrarea Ţiriac Leasing în Grupul Financiar Banca Transilvania.

Ţiriac Leasing este a treia companie de profil şi prima companie de leasing independentă, achiziţionată de Banca Transilvania, după Idea Leasing şi ERB Leasing. În 2019, ERB Leasing a fuzionat cu BT Leasing, iar Idea Leasing este în etapa de integrare în Grupul Financiar BT.

BT Leasing şi Ţiriac Leasing sunt companii de top pe piaţa de leasing din România, cu peste 20 de ani de activitate în domeniu. Ţiriac Leasing are un portofoliu diversificat de produse de leasing şi oferă finanţare în sistem de leasing financiar pentru toate modelele de autovehicule, precum şi finanţare de echipamente. Clienţii săi sunt companii private, instituţii din sectorul public, multinaţionale, persoane fizice şi persoane fizice autorizate. Compania a ajuns la active de 213 milioane de euro, la finalul anului 2021, iar de-a lungul timpului a finanţat aproape 40.000 de clienţi.

„Pentru Grupul Financiar Banca Transilvania, achiziţia arată interesul pentru dezvoltarea pieţei de leasing, creşterea şi întărirea echipei, respectiv transferul de expertiză”, se menţionează în comunicat.

Consultanţii tranzacţiei au fost, pentru Banca Transilvania, PwC, D&B David şi Baias S.C.A., iar pentru Grupul Ţiriac, Filip & Company.

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei, acoperind toate segmentele de clienţi şi linii de business în sectorul financiar. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 19% cotă de piaţă, 3,6 milioane de clienţi, peste 9.000 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi.

Ţiriac Leasing este unul dintre liderii pieţei de leasing din România şi oferă finanţare în sistem de leasing financiar pentru toate modelele de autovehicule, de la autoturisme până la flote comerciale, şi finanţare, de la autoturisme până la flote comerciale, şi finanţare de echipamente. Portofoliul de clienţi al Ţiriac Leasing este format atât din companii private, multinaţionale, companii din sectorul public, cât şi din persoane fizice şi persoane fizice autorizate.

Banca Transilvania a devenit acționarul Victoriabank în anul 2018 după ce a achiziționat împreună cu BERD participația de 66%. Victoriabank este a treia bancă din Republica Moldova după mărime cu active de 16,1 miliarde de lei. La sfârșitul lunii septembrie, banca din Republica Moldova avea credite acordate în sumă de 5 miliarde de lei și depozite de 12,4 miliarde de lei și un profit de 230,3 mil. de lei.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 13:46
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
25 Apr. 2024, 13:46 // Slider //  MD Bani

Philip Morris International a prezentat Raportul Integrat pentru anul 2023 care demonstrează o creștere semnificativă pe segmentul produselor fără fum. În cadrul unei conferințe la Paris, vicepreședintele Comunicare Globală PMI, Tommaso Di Giovani, a declarat că, în 2023, veniturile companiei provenite din vânzarea produselor fără fum au constituit 36.4%. El a precizat că cea mai bună performanță a fost înregistrată pe 25 de piețe, unde ponderea produselor fără fum în venituri a depășit 50 la sută, scrie InfoMarket.

PMI estimează că la nivel mondial sunt aproximativ 33 de milioane de utilizatori adulți ai produselor lor fără fum, inclusiv 28,6 milioane de utilizatori de dispozitive de încălzire a tutunului. Produsele sunt disponibile pe 84 de piețe din întreaga lume.

Ungaria, Lituania, Portugalia, Grecia și Slovacia se disting ca având cele mai mari cote de piață pentru produsele fără fum. O cotă de piață înaltă a acestor produse sunt raportate, de asemenea, în Republica Cehă, Italia și România. 

„Aceste rezultate demonstrează că ne aflăm pe drumul corect  spre un viitor fără fum”, spune Tommaso Di Giovanni. „Majoritatea investițiilor noastre sunt concentrate în Europa, ceea ce arată importanța acestei regiuni pentru noi. Am început transformarea unităților noastre de producție din Europa, iar acum 7 dintre cele 11 fabrici specializate în producerea tutunului pentru încălzire se află în UE, cele mai mari investiții fiind în fabricile din Otopeni (România) și Bologna (Italia)”, a mai spus Tommaso Di Giovanni.

Acesta a declarat că, în ultimii ani, PMI a investit aproximativ $12,5 miliarde în dezvoltarea și cercetarea produselor fără fum, urmând obiectivul de a dezvolta alternative mai puțin nocive la fumatul tradițional.

Vorbind despre reglementare, Di Giovanni remarcă faptul că disponibilitatea produselor fără fum și accesul  la informațiil despre acestea poate contribui la reducerea ratei fumatului. Un exemplu de politică eficientă este în Suedia, unde popularitatea snusului, un produs fără fum de uz oral, a transformat Suedia în țara cu cea mai mică incidență a cancerului pulmonar din Europa.

„Acolo unde produsele fără fum sunt interzise, iar țigările tradiționale domină piața, observăm mai puține schimbări pozitive în statisticile privind rata fumatului”, a conchis el. De exemplu, în Turcia, Olanda și Brazilia, unde vânzarea produselor fără fum este interzisă, rata fumatului a rămas practic neschimbată în ultimii ani.

În schimb, țările care asigură acces la alternative fundamentate științific, au înregistrat o scădere semnificativă a ratei fumatului. De exemplu, în Suedia, între 2014 și 2022, rata fumatului a scăzut cu 50%, în Noua Zeelandă cu 48%, în Japonia cu 33% și în Regatul Unit cu 29%.

„Acest lucru confirmă importanța inovațiilor și a unei reglementări echilibrate în atingerea obiectivelor de sănătate publică pentru reducerea fumatului”, subliniază Di Giovanni. El mai precizat că politica Suediei de a deveni o „țară fără fum” până în 2025 este un exemplu de strategie de succes în această direcție.

Vicepreședintele Comunicare Globală PMI a declarat că, având în vedere tendințele actuale, Philip Morris International continuă să-și dezvolte produsele fără fum, cu scopul de a oferi fumătorilor adulți o alternativă mai puțin nocivă.

Rezultatele din 2023 subliniază progresul companiei în implementarea strategiei de reducere a riscurilor asociate fumatului și confirmă angajamentul PMI către un viitor fără fum, ceea ce, într-un final, ar putea aduce schimbări semnificative în domeniul sănătății publice la nivel global.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău