Șor, Sandu, Dodon, Usatîi, Năstase și alții politicieni cheltuie zeci de mii de euro pentru reclama de pe Facebook

22 Iun. 2021, 15:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
22 Iun. 2021, 15:00 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Politicienii din Republica Moldova cheltuie zeci de mii de euro pentru a se promova pe rețele de socializare. Și asta e doar cazul plăților care se fac transparent și nu pot fi ascunse. În cazul Facebook, plățile pot fi urmărite, scrie Realitatea.md.

Igor Dodon, liderul Partidului Socialiștilor din Republica Moldova a cheltuit pentru pagina sa de Facebook aproximativ 6031 de euro, dintre care 288 de euro în ultimele șapte zile. Cei peste 6000 de euro au fost cheltuiți în perioada 4 iunie 2020 – 19 iunie 2021. De menționat că în tot acest timp, Igor Dodon a fost președinte aproximativ 5 luni din zile: august – decembrie 2021.

Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, în trecut lideră a Partidului Acțiune și Solidaritate a înregistrată plăți pentru reclamă pe Facebook de peste 22424 de mii de euro în perioada 4 august 2020 – 19 iunie 2021. Tot în acest context, Partidul Acțiune și Solidaritate a plătit pentru promovare peste 7000 de euro, aproximativ 1500 de euro au fost cheltuiți în ultimele 7 zile.

Renato Usatîi a aruncat și el cu bani în stânga și în dreapta pentru a se promova pe Facebook. Începând cu 4 august 2020 și până la data de 19 iunie 2021, Usatîi a cheltuit peste 25003 euro. Peste 2500 de euro au fost cheltuiți în ultimele 7 zile. De pe pagina de Facebook a Partidului Politic Partidul Nostru nu au fost efectuate plăți pentru publicitate.

4 august 2020 – 19 iunie 2021 – Fostul primar de Orhei, Ilan Șor a transferat în contul Facebook-ului peste aproape 21000 de euro. Peste 774 de euro au fost transferați în ultimele 7 zile. Mai puține plăți au fost făcute de pe pagina de Facebook a Partidului, doar în jur de 300 de euro.

Nici Andrei Năstase și Partidul Platforma DA nu s-au prea zgârcit pentru postări sponsorizate. Liderul formațiunii a cheltuit peste 14600 de euro, iar pe pagina partidului au fost cheltuiți peste 2500 de euro. Datele se referă la perioada 4 august 2020 – 19 iunie 2021.

4 august 2020 – 19 iunie 2021 – Fostul premier al Republicii Moldova, Ion Chicu, nu are postări sponsorizate, în schimb, pagina de Facebook a Partidului Dezvoltării și Consolidării Moldovei și-a sponsorizat postările în sumă de 1253 de euro, dintre care 290 în ultimele 7 zile.

Partidul Schimbării condus de către avocatul și analistul politic Ștefan Gligor și-a sponsorizat postările în sumă de 966 de euro, peste 292 de euro au fost cheltuiți în ultimele 7 zile.

Gheorghe Cavcaliuc și Partidul Acasă Construim Europa se pare că nu prea au bani pentru reclama de pe Facebook. Astfel, în ultimul an Cavcaliuc a cheltui doar 275 de euro, iar pe pagina PACE puțin peste 500 de euro. (4 august 2020 – 19 iunie 2021). 

Lansați la începutul lunii mai 2021, Alianța pentru Unirea Românilor – AUR Moldova a cheltuit deja peste 3000 de euro pentru postări sponsorizate. De asemenea, în perioada 4 august 2020 – 19 iunie 2021, Vlad Bilețchi a utilizat peste 275 de euro pe Facebook pentru publicitate.

În buzunarele celor de la Partidul Democrat din Moldova se pare că șuieră vântul. Câte 100 de euro pentru pagina liderului Pavel Filip și 100 pentru pagina partidului. Plățile respective se referă la perioada 4 august 2020 – 19 iunie 2021. 

Realitatea.md nu a executat un calcul al miilor de euro aruncați pe reclamă de către politicienii sus menționați… concluzia aparține cititorilor noștri.

Pentru a vedea câți bani cheltuie politicienii din Republica Moldova pentru a se promova pe Facebook, urmărește pașii din imaginea de mai jos:

 

Realitatea Live

30 Iul. 2021, 12:36
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
30 Iul. 2021, 12:36 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Când pandemia COVID-19 a forțat milioane de oameni să renunțe la locul de muncă, comercianții cu amănuntul au văzut creșteri ale cererii de produse care erau deosebit de populare în rândul persoanelor care se aflau în casele lor.

Această cerere i-a ajutat să obțină profituri record în timpul pandemiei, inclusiv giganți cu amănuntul precum Amazon și Walmart, precum și un elev de 16 ani de liceu din Hopewell, New Jersey, pe nume Max Hayden.

Hayden și-a intensificat forța de revânzare a articolelor pe Amazon și alte piețe online în 2020, în tonul profiturilor cu șase cifre. De fapt, prin direcționarea specifică a produselor pe care le știa că vor avea o cerere mare și o ofertă scurtă în diferite puncte ale pandemiei – de la piscine supraterane în perioada verii, la încălzitoarele de terasă din toamna trecută, dar niciodată de necesități pandemice, spune el.

Băiatul a reușit să vândă produse în valoare de peste 1,7 milioane de dolari ca vânzător pe Amazon Marketplace în 2020.

Dacă ar fi să luăm în considerare și celelalte piețe online în care a vândut articole, cum ar fi Facebook Marketplace și Craigslist, Hayden a obținut venituri de peste 2 milioane de dolari anul trecut, revândând articole populare.

După ce a luat în calcul costurile precum transportul și prețurile originale de vânzare cu amănuntul ale produselor, Max spune că a obținut un profit total pentru anul de „aproximativ 110.000 USD pentru mine”.

În septembrie, Hayden și-a înregistrat oficial afacerea ca societate cu răspundere limitată sau LLC, numită MH Book Store. Acum este un CEO de 16 ani.

Un tânăr antreprenor

Deși are abia 16 ani, tânărul a vândut jucării pe eBay în clasa a V-a și apoi, în școala medie, a câștigat bani vândând bomboane și alte dulciuri colegilor săi.

„Am fost arestat de vreo două ori pentru că am vândut filete fidget [la școală], dar de acolo am vândut filatori fidget la târgul din oraș și apoi online”, spune el.

„Max a avut întotdeauna un spirit antreprenorial”, spune mama sa, Jennifer Hayden, care lucrează ca asociat client pentru o instituție financiară (tatăl lui Max, numit și Max, este arhitect). „A iubit banii și este foarte creativ. Și cred că cei doi împreună sunt un fel de ceea ce l-a adus acolo unde se află astăzi ”.

Actuala afacere de revânzare online a lui Hayden a început cu adevărat în 2019, începând cu produse de revânzare populare, cum ar fi adidași. A început cu doar aproximativ 300 de dolari din banii lui.

„Am început cu banii de la ziua mea, lucruri de genul acesta”, spune Hayden, adăugând că nu a trebuit să împrumute niciodată bani de la părinți pentru a-și finanța afacerea.

În ultimul an, însă, afacerea lui Hayden a devenit supraîncărcată. Multe articole pe care le vinde online au un preț dublu față de prețul de vânzare cu amănuntul, spune Hayden, dar uneori pot chiar să aducă o majorare de până la 400% dacă produsul are o cerere deosebit de mare.

Pe acest front, Hayden primește ajutor de la mai multe grupuri la care s-a alăturat pe platforma de mesagerie Discord, unde distribuitorii împărtășesc sfaturi despre ce produse să vizeze și care comercianți cu amănuntul ar putea avea în continuare un articol fierbinte în stoc. Membrii grupului Discord plătesc taxe lunare pentru calitatea de membru, iar Hayden spune că costul variază de obicei de la 20 USD la 100 USD pe lună pentru fiecare grup, dar merită să vă ajutați cu alți revânzători.

Hayden spune că își petrece adesea ore întregi cercetând ce produse se revând cu mult mai mult decât prețurile lor de vânzare cu amănuntul, indiferent dacă este vorba de Discord sau de studierea datelor furnizate de Amazon Marketplace vânzătorilor săi.

„La începutul pandemiei, am vândut lucruri precum console Nintendo Switch și camere web pentru persoane cu copii, astfel încât să poată lucra de acasă și să meargă la școală de acasă”, explică Hayden. „Multe dintre aceste articole se vindeau toate, precum și echipamente pentru exerciții la domiciliu și chiar uneori mașini de cusut și producători de pâine, lucruri pe care oamenii le făceau după ce erau blocați acasă.”

„După școală și muncă, mergeam la diverse Wal-Marts și Targets și [Max ar cumpăra cât mai multe bazine pe care le-am putea încadra în spatele mașinii”, spune Jennifer Hayden.

„Venea toamna, am început să vând încălzitoare de terasă, deoarece încălzitoarele de terasă erau necesare pentru întrunirile în aer liber”, spune Max. Au existat [o mulțime] de limite la adunările interioare din toamnă.”

Hayden este foarte conștient de faptul că succesul său în afaceri a venit într-un moment în care mulți alții s-au luptat în mijlocul pandemiei. Dar, în același timp, la fel ca alte companii online care au prosperat în 2020 (de la giganți precum Amazon la întreprinderile mici care au pivotat pentru a se concentra pe comerțul electronic), Hayden simte, de asemenea, că pur și simplu a văzut o oportunitate bună de afaceri și a profitat de ea.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală