SUA, în paralizie bugetară, după ce Congresul nu a reușit să adopte o lege a finanțelor

01 Oct. 2023, 07:40
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Oct. 2023, 07:40 // Actual //  bani.md

Statele Unite se află la doar câteva ore de o paralizie a administraţiei federale, în lipsa unui vot privind finanţarea acesteia, un scandal în care preşedintele Joe Biden şi republicanii îşi atribuie vina reciproc.

Prima economie a lumii urmează să încetinească duminică, mai puţin dacă are loc un acord de ultim moment, extrem de improbabil, iar 1,5 milioane de funcţionari urmează să fie privaţi de salarii, traficul aerian să fie perturbat şi vizitatorii parcurilor naţionale să găsească porţi închise.
Motivul este că niciuna dintre cele două Camere ale Congresului, nici Senatul, controlat de democraţi, şi nici Camera Reprezentanţilor, controlată de către republicani, nu au reuşit să adopte o lege a finanţelor prin care să prelungească bugetul statului federal, care expiră la miezul nopţii de sâmbătă spre duminică, la ora 4.00 GMT (duminică, 7.00, ora României).

Cu un an înainte de alegerile prezidenţiale, cele două tabere se acuză reciproc de această situaţie, foarte nepopulară în rândul americanilor.

Această criză bugetară va avea repercusiuni directe asupra Războiului din Ucraina.
Casa Albă a cerut iniţial ca legea finanţelor supusă votului aleşilor să cuprindă un ajutor militar şi umanitar destinat Ucrainei în valoare de 24 de miliarde de dolari.

Conştient de riscul oboselii marelui său aliat american, preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a efectuat săptămâna trecută o vizită în Congres, într-o încercare de a convinge Statele Unite să-l ajute să treacă ”linia de sosire” împotriva Rusiei.

Însă deblocarea unei asemenea sume pare tot mai incertă, având în vederea direcţia în care se îndreaptă negocieri purtate în culise.
O mână de aleşi republicani trumpişti refuză să deblocheze un nou ajutor Kievului, apreciind că aceste fonduri este necesar să fie alocate în gestionarea crizei migraţiei în Statele Unite.

Legături politice

Aceşti locotenenţi ai lui Donald Trump, care dispun de o putere disproporţionată din cauza unei majorităţi foarte fragile a republicanilor în Camera Reprezentanţilor, au împins deja Statele Unite pe marginea prăpăstiei politico-financiare în urmă cu patru luni, în dosarul ridicării plafonului datoriei.

Ei au primit de la fostul preşedinte – care l-ar putea înfrunta pe Joe Biden în 2024 – ordinul de a ”paraliza” statul federal, dacă nu obţin câştig de cauză în ”toate” dosarele bugerate aflate în dezbatere.

Preşedintele democrat Joe Biden consideră că mingea se află în terenul republicanilor din Camera Reprrzentanţilor.

Din contra, preşedintele Camerei Reprezentanţilor Kevin McCarthy, ales cu preţul a numeroase înţelegeri cu trumpiştii, îi acuză pe democraţi că vor ”să paralizeze Guvernul”.

În timpul preşedinţiei lui Donald Trump, Statele Unite au înregistrat cel mai lung „shutdown”, în iarna 2018-2019.

Potrivit mai multor estimări, PIB-ul american a pierdur atunci peste trei miliarde de dolari
Cu câteva ore înainte de termen, America se pregăteşte de o nouă închidere – totală sau parţială – a serviciilor.

Funcţionari au început să fie notificaţi cu privire la iminenţa acestei paralizii.
Majoritatea celebrelor parcuri naţionale americane, ca Yosemite şi Yellowstone, îşi vor închide porţile.

Traficul aerian ar urma să fie foarte perturbat, deoarece controlorii de trafic aerian şi funcţionarii Agenţiei Securităţii Transporturilor (TSA) sunt de asemenea vizaţi.

Unii beneficiari de ajutoare alimentare ar putea să nu mai primească acest ajutor.
Fiecare săptămână de „shutdown” ar putea costa 0,2 puncte procentuale din PIB-ul Statelor Unite în trimestrul patru, potrivit unei note a economiştilor de la Goldman Sachs.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală