Sunt căpitanul unui iaht care costă 195.000 de dolari pe săptămână pentru o cursă. Fac mai mult decât să conduc nava

16 Aug. 2021, 10:50
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
16 Aug. 2021, 10:50 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Albert Rodriguez este căpitan cu licență pentru Garda de Coastă SUA de 25 de ani. El este căpitanul Amarula Sun, un iaht de 50 de metri, prețul pentru o călătorie cu o săptămână cu acest iaht este care începe de la 195.000 de dolari.

El administrează echipajul și ajută la menținerea bărcii. Iată povestea lui, așa cum i-a fost spusă lui Jamie Killin de la Business Insider.

Acest eseu așa cum i s-a spus se bazează pe o conversație transcrisă cu Albert Rodriguez, căpitanul Amarula Sun, despre cum a devenit căpitan de iahturi. A fost editat pentru lungime și claritate.

Practic m-am născut pe apă, mergeam cu tatăl meu pe o barcă de pescuit sportiv – și pe iahtul unchiului meu încă de la o vârstă fragedă. La vârsta de 10 ani, eram capabil să navighez pe cont propriu doar cu ajutorul unei busole și a unei hărți.

„Pasiunea mea pentru ocean și iahturi este ceea ce m-a determinat să urmez o carieră de căpitan.”

Am fost căpitan cu licență pentru Garda de Coastă SUA timp de 25 de ani și dețin în prezent o licență de 3.000 de tone care îmi permite să conduc navele până la greutatea respectivă.

De-a lungul carierei am căpitanizat câteva iahturi de lux.
Amarula Sun este un iaht frumos, cu proprietari excepționali și resurse excelente pentru a face treabă. De asemenea, are o gamă largă de jucării – ceea ce îl face un iaht charter plin de acțiune și unul dintre cele mai bune din industrie. Sunt foarte mândru și onorat să conduc acest program reușit.

Proprietarii îl închiriază către Fraser Yachts, care îl închiriază apoi persoanelor care pleacă în vacanță – costul începând de la 195.000 de dolari pe săptămână.

Am văzut că pandemia creează un boom masiv de yachting, deoarece a devenit una dintre cele mai sigure opțiuni de vacanță.
Vânzările de iahturi prin Fraser Yachts au crescut în prezent cu 136,4% din iunie anul trecut, iar rezervările au crescut cu 36%.

Deci, odată cu creșterea rezervărilor, a creat și mai multe oportunități pentru membrii echipajului de a lucra și ne-a ținut ocupați.

În prezent sunt complet echipat cu nouă membri ai echipei și am norocul de a avea un grup de rock-star. Suntem foarte ocupați cu charter-uri back-to-back și excursii ale proprietarilor.

Mulți oameni nu își dau seama că un căpitan de iaht nu conduce doar barca, ceea ce este partea distractivă a muncii.
De asemenea, încep în fiecare zi întâlnindu-se cu șefii de departamente – prim-ofițer, șefă și inginer – pentru a planifica începutul unei zile sigure și productive.

Cea mai dificilă parte a muncii mele este conducerea echipajului personalului. A avea membri ai echipajului cu diferite naționalități și personalități care trăiesc pentru o perioadă lungă de timp într-un loc restrâns vine cu provocările sale, dar este întotdeauna plin de satisfacții.

Majoritatea echipajului locuiește la bord cu normă întreagă în timpul sezonului de vârf, dar există un sistem de rotație care ne permite să luăm o vacanță binemeritată atunci când este nevoie.

Pe lângă faptul că este căpitan, Albert Rodriguez, trebuie să gestioneze respectarea reglementărilor de pavilion și de clasă, buget, contabilitate, personal și programul proprietarului și al charterului.

Suntem un pavilion jamaican, ceea ce înseamnă că iahtul este înregistrat în Jamaica și că trebuie să respectăm reglementările aplicate de statul respectiv. Se asigură că conducem o navă sigură și că suntem inspectați anual de un inspector de pavilion. În prezent, putem naviga în Bahamas.

Un mare căpitan este cineva care pune siguranța pe primul loc, menține un iaht meticulos, gestionează fondurile proprietarului ca și cum ar fi ale lor și se asigură întotdeauna că proprietarii și oaspeții charter au o experiență extraordinară și abia așteaptă să revină când pleacă.

Cariera mea este un vis devenit realitate.

Nu numai că sunt plătit pentru a face ceea ce îmi place și pentru a-mi trăi pasiunea, dar a fi în această industrie îți poți câștiga reputație și respect. 

 

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău