Televizoarele Amazon vor apărea în octombrie. Prețurile vor ajunge până la 1.099,99 de dolari

10 Sept. 2021, 17:16
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
10 Sept. 2021, 17:16 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Amazon a anunțat recent că va lansa primele sale televizoare de marcă.

Vor exista două versiuni – seria Amazon Fire TV Omni și gama mai accesibilă Amazon Fire TV seria 4 – fiecare disponibilă în diferite dimensiuni. Vânzările vor începe în octombrie și vor avea prețuri cuprinse între 369,99 USD și 1.099,99 USD.

Până acum, Amazon a vândut stick-uri de streaming care se conectează la televizoare și a lucrat cu alți producători, precum Toshiba și Insignia din SUA, pentru a construi televizoare cu propria interfață Amazon Fire, care oferă control vocal și acces ușor la videoclipurile Amazon Prime și alte servicii de streaming.

Concurenți precum Roku și Google au urmat o cale similară cu stick-uri de plug-in și producători terți.

Dar Amazon este primul dintre cei care își lansează propriul televizor.

Compania a declarat pentru CNBC într-un briefing că dorește să-și construiască propriul set pentru a integra mai bine software-ul Fire TV cu comenzile vocale Alexa. Măsura oferă, de asemenea, Amazonului puterea de a-și stabili propriile prețuri.

În plus, poate controla experiența pentru a oferi utilizatorilor setarea „fără frustrări”. Deschideți cutia, porniți televizorul și, atâta timp cât ați conectat înainte orice dispozitiv Amazon la Wi-Fi, acesta se va conecta automat la rețeaua de acasă.

Amazon a declarat că va oferi o actualizare la sfârșitul acestui an care le permite clienților să controleze dispozitivele inteligente din jurul casei lor, cum ar fi luminile, camerele, folosind un tablou de bord software care apare pe televizor.

Televizoarele vor fi vândute pe site-ul Amazon și prin Best Buy. Toate acestea acceptă video 4K.

Iată ce trebuie să știți despre cele două versiuni.

Seria Omni de la Amazon Fire TV va fi livrată în cinci dimensiuni: 43 inci (409,99 dolari), 50 inci (509,99 dolari), 55 inci (559,99 dolari), 65 inci (829,99 dolari) și 75 inci (1.099,99 dolari).

La fel ca Fire TV Cube de 120 USD, poți vorbi cu televizorul fără a folosi telecomanda și îi poți cere să redea orice emisiune TV sau film, să înceapă să redea muzică, să verifice vremea, să-ți controleze casa inteligentă, să vizualizeze camerele inteligente de acasă pe ecran în timp ce te uiți TV și multe altele. Puteți vorbi cu televizorul din întreaga cameră, la fel cum puteți cu difuzoarele inteligente Amazon Echo. Există un comutator de microfon sub partea de jos a ecranului care vă permite să opriți microfonul. Și puteți adăuga o cameră web pentru apeluri video, inclusiv cu un nou suport pentru apelurile Zoom.

Fire TV Omni Series acceptă, de asemenea, audio Dolby Digital Plus pentru difuzoare de sunet surround de ultimă generație pe care le-ați putea avea deja acasă. Televizoarele din seria Omni și din seria 4 pot detecta automat difuzoarele Echo în casa dvs. și vă permit să le utilizați ca difuzoare stereo sau surround.

Versiunile de 65 și 75 de inci au cea mai bună calitate a imaginii noilor televizoare Amazon, cu suport pentru Dolby Vision HDR mai luminos și mai colorat.

Televizoarele Amazon Fire TV din seria 4 vor fi disponibile în 43 inci (369,99 dolari), 50 inci (469,99 dolari) și 55 inci (519,99 dolari).

Au margini mai mari în jurul marginilor decât televizoarele Omni, deci s-ar putea să nu pară la fel de moderne ca modelele mai scumpe și nu puteți adăuga o cameră web pentru apeluri video.

Televizoarele din seria 4 se integrează cu Alexa, dar numai dacă atingeți butonul Alexa de pe telecomanda vocală – nu puteți apela doar în cameră pentru a vorbi cu televizorul dvs. așa cum s-ar putea cu seria Omni, dar puteți totuși să rugați Alexa să redea anumite filme, emisiuni TV și multe altele sau să-i întrebe lucruri precum scoruri sportive și vreme, așa cum ați face cu orice dispozitiv Fire TV.

În timp ce televizoarele din seria 4 acceptă standarde ridicate de gamă dinamică, precum HLG și HDR10, pentru o claritate îmbunătățită în scenele mai întunecate și mai luminoase, niciunul nu oferă suport Dolby Vision, ca și televizoarele din seria Omni.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO