Termoelectrica: Trei Stații de Pompare și 29 de tronsoane termice vor fi modernizate în acest an

20 Mai 2021, 10:28
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
20 Mai 2021, 10:28 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Pe parcursul anului 2021, Termoelectrica va moderniza trei Stații de Pompare și 29 de tronsoane termice.

Lucrările date sunt prevăzute în Planul de investiții pentru anul 2021, aprobat de ANRE, ce prevede modernizări de circa 305 milioane lei, cu impact direct asupra îmbunătățirii calității serviciilor de termoficare, a siguranței și performanței infrastructurii.

Majoritatea fondurilor sunt direcționate pentru efectuarea următoarele lucrări:

  • Reparația capitală a 29 tronsoane de rețele termice, cu o lungime totală de cca 10 km și reparația capitală a izolației termice la conductele supraterane, cu o lungime de circa 5,5 km;
  • Modernizarea a trei Stații de Pompare (SP-4, SP-6, SP-22);
  • Procurarea și montarea unui nou degazor pentru blocul energetic nr.3, de la CET Sursa I;
  • Reconstrucția schemei hidraulice între razele Nr.1 și Nr.2 ale conturului CT Sud prin construcția unui colector comun;
  • Instalarea panourilor fotovoltaice pentru clădirea din str. T. Vladimirescu, 6, pentru asigurarea cu putere electrică suplimentară în perioada caldă.

Toate investițiile din acest an sunt focusate, în cea mai mare parte, pe reducerea pierderilor tehnologice și îmbunătățirea calității serviciilor de termoficare prestate consumatorilor, ceea ce va permite totodată o îmbunătățire semnificativă a principalilor indicatori de calitate și eficiență”, a menționat Directorul General al Termoelectrica, Veaceslav ENI, în cadrul unei ședințe de lucru desfășurate online.

În paralel, Termoelectrica împreună cu Unitatea Consolidată pentru Implementare şi Monitorizare a Proiectelor în domeniul Energeticii (UCIPE) a inițiat primele activități ce țin de investițiile în construcția unor noi surse de generare, cu aplicare celor mai moderne tehnologii de producere a energiei electrice și termice. Lucrările fac parte din cadrul celui de-al doilea Proiect de Îmbunătățire a Eficienței SACET, care a intrat în vigoare în primăvara acestui an.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII