Top 5 călătorii cu trenul în Europa care nu trebuie ratate

12 Ian. 2023, 05:27
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
12 Ian. 2023, 05:27 // Au Bani //  MD Bani

Călătoriile cu trenul oferă o experiență mai spectaculoasă decât cele cu avionul. Călătoriile cu tren devin și mai fascinante atunci când ești înconjurat de peisaje ca din poveste. În continuare îți prezentăm TOP 5 călătorii cu trenul în Europa care nu trebuie ratate.

Una dintre rutele aflate în TOP 5 se află în România

Top 5 călătorii cu trenul în Europa care nu trebuie ratate

1. Belgrad-Bar (Serbia, Muntenegru)

Poate cea mai cunoscută călătorie cu trenul din Europa emergentă are o lungime de aproape 500 de kilometri și durează 11 ore.

Însă orele trec minunat, în mijlocul priveliștilor uimitoare ale Alpilor Dinarici de care te poți bucura în cea mai mare parte a drumului către orașul istoric Bar, din Muntenegru, de la Marea Adriatică. Pe lângă munții și peisajele impresionante, călătorii se vor bucura să treacă printr-un total de 254 de tuneluri și peste 435 de poduri, inclusiv Kolasin – cel mai înalt pod feroviar din Europa

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

2. Władysławowo-Hel (Polonia)

Îndreptându-ne spre nord, de la Marea Baltică, acest traseu de 35 de kilometri îi duce pe călători pe o porțiune subțire de pământ, de la orașul polonez de pe litoral Władysławowo până la o mică stațiune situată în vârful peninsulei Hel.

Călătoria, care poate dura de la o jumătate de oră la peste 45 de minute, este unică, deoarece oferă o vedere neîntreruptă asupra Mării Baltice pe de o parte și asupra Golfului Gdańsk pe de altă parte.

3. Jesenice-Gorica (Slovenia)

Cunoscută și sub numele de trenul cu aburi Bohinj, această linie ferată oferă o călătorie de trei ore prin una dintre cele mai frumoase regiuni ale Sloveniei.

Călătoria pe calea ferată veche traversează faimosul lac Bled, precum și tunelul Bohinj lung de 6.339 de metri – despre care se spune că este cel mai lung pod de piatră arcuit din lume – și podul Solkan, construit peste puternicul râu Soča în urmă cu mai bine de o sută de ani.

4. Oraviţa-Anina (România)

Priveliștile oferite asupra Carpaților de Vest sunt cu siguranță impresionante, dar la fel este și construcția liniei de cale ferată în sine.

Supranumită Semmering-ul Banatului, după celebra cale ferată Semmering din Austria, linia a fost prima construită în munții României și este astăzi considerată un monument cheie al moștenirii culturale.

5. Septemvri-Dobriniște (Bulgaria)

Călătoria dintre orașele de munte Septemvri și Dobriniște, cunoscută și sub numele de trenul Rhodope Narrow-Guage, traversează trei lanțuri muntoase diferite – Rhodopes, Rila și Pirin.

Linia are o lungime de 125 de kilometri, iar călătoria pe calea ferată cu abur durează cinci ore (serviciile diesel sunt puțin mai rapide). Una dintre opririle de pe parcurs este Avromovo, care, la 1.267 de metri, este cea mai înaltă gară din Peninsula Balcanică.

Realitatea Live

24 Apr. 2024, 17:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
24 Apr. 2024, 17:31 // Actual //  Lupu Eduard

Un proiect esențial pentru securitatea energetică a Republicii Moldova, ce implică construirea unei linii electrice aeriene de 400 kV pentru interconectarea cu România, avansează cu sprijinul partenerilor externi. Comisia economie, buget și finanțe, împreună cu Comisia politică externă și integrare europeană, a examinat proiectul de ratificare a acordului de împrumut între Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru realizarea Proiectului „Interconectarea rețelelor de energie electrică dintre Republica Moldova și România, faza II”.

Acordul de împrumut, în valoare de 30,8 milioane de euro, reprezentând 40% din bugetul total de 77 de milioane de euro al proiectului, va acoperi construcția liniei de 400 kV care va conecta localitățile Bălți și Suceava. Acest împrumut va avea o perioadă de rambursare de 18 ani, cu o perioadă de grație de 4 ani. Banca Europeană de Investiții va aloca încă 30,8 milioane de euro, prin realocarea unui cont de împrumut anterior, pentru implementarea primei faze a proiectului. În plus, Republica Moldova va primi un grant de 15,4 milioane de euro de la Uniunea Europeană, prin intermediul Platformei de Investiții de Vecinătate.

Proiectul nu doar va conecta rețelele electrice ale celor două țări, ci va include și reconstrucția stației electrice Bălți de 400 kV, precum și reabilitarea segmentelor de rețea electrică de transport din Republica Moldova. Aceste eforturi vor include înlocuirea elementelor de comutație și protecție, precum și a transformatoarelor electrice.

Această nouă interconexiune electrică reprezintă o etapă semnificativă în consolidarea legăturilor dintre Republica Moldova și România, având un impact pozitiv atât asupra securității energetice cât și asupra dezvoltării regionale și economice a ambelor țări.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău