TOP 5! Categoriile de produse care s-au vândut cel mai bine online în 2021

21 Dec. 2021, 17:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
21 Dec. 2021, 17:53 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Comerțul online s-a dezvoltat de la an la an, iar pandemia a accelerat această tendință, ceea ce a creat mai multe oportunități pentru antreprenorii care vor să dezvolte business-uri de succes.

Domeniul ales și experiența de utilizare pe care retailerii o oferă clienților pe platformele lor sunt doi factori importanți, conform unei companii fintech specializată în servicii Buy Now, Pay Later. În ceea ce privește domeniile preferate de clienți, conform Entrepreneur Europe, 5 categorii de produse s-au situat detașat în topul celor mai bine vândute din e-commerce în 2021, scrie startupcafe.ro.

Top 5 categorii de produse cel mai bine vândute online în 2021

  1. Fashion. Domeniul care conduce topul celor mai bine vândute produse în  mediul online anul acesta este segmentul fashion. La nivel european, 25% din sumele cheltuite în achiziții online sunt pentru produse vestimentare, iar procentul este în creștere, conform Entrepreneur Europe. Aceeași publicație observă că, deși domeniul este foarte competitiv, start-up-urile au șanse importante de succes pentru că, în noile condiții ale pieței, miza tinde să devină tot mai mult calitatea experienței de shopping oferită clienților.
  2. Gaming și Home Entertainment. Aceste domenii au înregistrat creșteri importante ale vânzărilor online nu doar în România și alte țări din Europa, ci și peste Ocean. Pandemia și lungile perioade de izolare au determinat oamenii de toate naționalitățile să investească în obiecte pentru petrecerea cât mai plăcută a timpului liber acasă. Jucători importanți din acest domeniu din Statele Unite au raportat creșteri ale vânzărilor online și de peste 300%.
  3. Produse electronice. Creșterea vânzărilor la categoria produselor electronice era una așteptată, mai ales în condițiile în care mulți oameni continuă încă să lucreze de acasă. Retailerii care vor să-și crească cifra de vânzări în domeniu trebuie să vină în întâmpinarea necesităților clienților, cu alternative de plată mai facile.
  4. Alimente și îngrijire personală. Diversificarea magazinelor online și a modalităților de livrare au convins tot mai multe persoane să apeleze la achiziționarea online a produselor alimentare de bază și a celor de îngrijire. Pe de-o parte, sunt evitate astfel spațiile aglomerate, iar pe de alta, shopping-ul online este preferat pentru confortul pe care-l oferă.
  5. Mobilă și decorațiuni interioare. În perioada pandemiei s-a înregistrat o creștere spectaculoasă a produselor ce țin de renovarea și decorarea spațiului din interior. Multe persoane au investit în mobilă și decorațiuni, iar creșterea vânzărilor în aceste domenii poate fi observată nu numai în România, ci în multe alte țări europene. Oamenii sunt dispuși să plătească mai mult pentru confortul de acasă, iar retailerii care vin în întâmpinarea clienților cu facilități de plată pentru susținerea achizițiilor observă creșteri ale ratei de conversie și ale valorii coșului mediu.

Compania fintech mai arată că în urmă cu mai bine de 5 ani, specialiștii în domeniul e-commerce au estimat că în următoarele decenii, până în 2040, achizițiile retail se vor face în mediul online într-un procent de peste 90%.

Realitatea Live

23 Apr. 2024, 13:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
23 Apr. 2024, 13:04 // Actual //  Lupu Eduard

Statisticile oficiale arată că Republica Moldova are una dintre cele mai semnificative diaspore din UE, raportat la populația rezidentă a țării. Pentru fiecare trei persoane care locuiesc în țară, există un moldovean în străinătate.

Astfel, conform datelor oficiale, în străinătate sunt 972 958 de moldoveni, ceea ce reprezintă peste oo treime din populația țării. Cei mai mulți sunt în Federația Rusă – 294 mii, Romania – 285,3 mii, Italia – 194,4 mii, Ucraina – 152,2 mii și SUA – 45,7 mii.

Banca Mondială estimează că moldovenii din străinătate au adus 2,2 miliarde de dolari înapoi în țară, sau 16% din PIB, în 2022. Statisticile trebuie interpretate cu atenție, însă, notează sursa citată. Remitențele – tranzacțiile la care face referire Banca Mondială – sunt calculate ca fiind transferurile în bani sau în natură către Moldova, la care se adună veniturile pe care le câștigă moldovenii care lucrează pe termen scurt peste hotare, cum ar fi muncitorii sezonieri.

După anul 2005, remitențele înregistrează un salt imens, de la 915 milioane de dolari, la peste 1,1 milioane de dolari. Odată cu trecerea anilor, și valoarea plăților crește, cu excepții notabile: criza economică din 2008 vine cu o scădere bruscă a banilor trimiși din străinătate, de la 1,8 miliarde dolari în 2008, la 1,3 miliarde de dolari în 2009. Valorile gravitează în această zonă până în 2013, când ating un nou maxim, de aproape 2,1 miliarde de dolari. Odată cu pandemia de coronavirus, Moldova înregistrează o nouă scădere, de la 1,9 miliarde de dolari în 2019, la 1,8 miliarde de dolari în 2020. Vârful vine în 2021 – 2,1 miliarde de dolari. Anul 2022 înseamnă o nouă scădere, de 2 miliarde de dolari, așa cum arată cifra citată mai sus.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău