Topul țărilor de unde riști cel mai tare să-ți iei mașină cu kilometraj fals. Cum te ferești de mașinile “întinerite”

20 Feb. 2022, 21:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Feb. 2022, 21:56 // Actual //  Lupu Eduard

Un şofer petrece între 3 ani şi 5 ani conducând aceeași mașină, ne arată statisticile realizate în ultimii ani de specialiştii auto. Astfel că, potrivit acestora, ar exista două sau trei oportunități pentru escroci de a te păcăli într-un deceniu.

Iar la întrebarea „cât de riscant este cu adevărat să cumperi o mașină second-hand în zilele noastre”, răspunsul depinde de țara de reședință.

În urma unei cercetări carVertical pe circa 900.000 de rapoarte privind istoricul mașinii generate pe parcursul anului 2021, aflăm că țările baltice, ca întreg, au cele mai proaste cifre pe baza constatărilor.

„Letonia se află pe primul loc, cu peste 24% dintre vehiculele verificate prezentând semne de manipulare a contorului de parcurs. Estonia și Lituania nu sunt departe, ocupând locurile 3, respectiv 4.

Acestea fiind spuse, țările baltice sunt o piață mică. Când vine vorba de numărul mare de vehicule cronometrate, ar trebui să ne uităm mai la est și la sud, către țări precum România (locul 2), care are o rată de derulare a kilometrajului de aproape 20%, precum și Rusia și Ucraina.

Polonia

(12%) și Ungaria (14%) sunt, de asemenea, de remarcat, la fel și Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Serbia, unde aproximativ 10% din toate mașinile au un kilometraj fals.

Acestea fiind spuse, derularea kilometrajului este încă o practică mai obișnuită decât pare să creadă majoritatea”, conform analizei.

Cu toate acestea, din cercetare reiese şi faptul că problema este mai puțin răspândită în țările mai bogate din Europa de Vest, unde oamenii tind să cumpere mașini mai noi.

kilometraj fals

Cât de scumpă este frauda de kilometraj

Problema derulării contorului de parcurs este una „tăcută”, însă si costisitoare. Potrivit datelor Comisiei Europene, frauda de kilometraj cauzează daune de aproximativ 9,6 miliarde de euro pe an.

Multe mașini second-hand din Europa de Est au venit de pe piețele din Germania, Franța, Belgia, Olanda și Italia.

Așa că, aproximativ 30%-50% dintre aceste mașini vândute peste granițe au un kilometraj fals. Și în timp ce prejudiciul economic poate fi dificil de calculat, mecanismul este destul de simplu:

  •  cumperi o mașină cu fraudă de kilometraj, plătești în plus (cu aproximativ 25%);
  • ajungi să plătești și mai mult pentru reparații și, în final;
  • îți va fi foarte greu să vinzi mașina în viitor

Cum să evitați mașinile cu kilometraj derulat

Din păcate, nu există niciun motiv să ne facem speranțe că frauda de kilometraj va dispărea din 2022 încolo. Această infracțiune este extrem de greu de pedepsit, atât din cauză că vinovații sunt greu de găsit, cât și din cauza faptului că sancțiunile sunt aproape ca inexistente.

„Aici, din nou, vedem o diferență între Europa de Vest, unde derularea contorului de parcurs este o crimă gravă și autoritățile sunt mult mai capabile să pună legea în aplicare, și Europa de Est, unde pur și simplu nu este o problemă foarte mare.

Ca atare, cea mai buna soluție a cumpărătorului este să obțină un raport al istoricului mașinii. Căutând numărul VIN al oricărei mașini, puteți vedea cum s-a schimbat kilometrajul acesteia de-a lungul timpului. Acest lucru vă va ajuta să evitați escrocii și să alegeți doar mașini cu o valoare reală a contorului de parcurs.

Având în vedere deficitul de cipuri care afectează producătorii de mașini, piața de mașini second hand va fi probabil mai fierbinte ca niciodată, așa că este bine să fii pregătit pentru toate trucurile pe care vânzătorii ți le aruncă”, a conchis cercetarea.

 

Realitatea Live

26 Apr. 2024, 17:14
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Apr. 2024, 17:14 // Actual //  Lupu Eduard

În urma apariției imaginilor în presă cu o casă construită pe acoperișul unui bloc de locuit, Pretura sectorului Centru aduce următoarele precizări. Conform informațiilor furnizate de autoritățile locale, casa respectivă a fost construită în anul 2016.

În ceea ce privește construcția ilegală, autoritatea publică locală a sesizat Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică încă din anul 2020. Inspectoratul este responsabil de verificarea legalității și a disciplinei în construcții.

Deși autoritățile locale au sesizat problema, conform prevederilor legale, nu pot întocmi procese-verbale contravenționale pentru astfel de situații, deoarece construcția anexelor, balcoanelor, copertinelor sau transformarea acoperișurilor care afectează aspectul arhitectural al blocurilor locative intră sub incidența competenței Inspectoratului Național pentru Supraveghere Tehnică și a Poliției.

În acest context, examinarea și gestionarea cazului sunt de competența Inspectoratului Național pentru Supraveghere Tehnică și a Poliției, care vor lua măsurile necesare în conformitate cu legea.

Imaginea cu casa construită pe un bloc de locuit din Capitală u fost distribuite pe internet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău