Transportatorii solicită autorităților să implementeze măsuri pentru redresarea sectorului după criza COVID-19

02 Iul. 2021, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
02 Iul. 2021, 10:45 // Actual //  MD Bani

Asociațiile Patronale din domeniul transportului rutier reprezentate în Consiliul Consultativ al Ministerului Economiei și Infrastructurii solicită ajutor de la autorități pentru a implementa măsuri de redresare a sectorului după criza de coronavirus. În acest sens ei au lansat un apel public demnat de mai multe asociații de transport.

Astfel, transportatorii spun că criza de coronavirus au afectat semnificativ această ramură a economie.

„În ultimii 2 ani, pandemia de COVID-19 a afectat din plin mobilitatea umană, subminând dezvoltarea eficientă a ramurii transporturilor rutiere. Conform estimărilor Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU) doar transporturile rutiere de pasageri la nivel european au suferit în perioada pandemiei pierderi de 447 miliarde de euro, aceeași sumă fiind estimată ca și necesară pentru relansarea ramurii.”, se arată în apelul public.

Asociațiile oferă exemplul țărilor din UE care beneficiază de suport din partea statului și consideră că țara noastră de asemenea ar trebui să suțină transportatorii.

„La nivel european operatorii de transport beneficiază de o serie de mecanisme de suport oferite de către stat, fapt ce îi plaseaza  pe aceștia în poziții favorizante  în raport cu operatorii de  transport din Republica Moldova. Pentru a oferi o perspectivă reală de dezvoltare a ramurii  transporturilor rutiere internaționale  și  a face operatorii de  transport  naționali concurențiali în  raport cu ,,transportatorii iliciți” din țară, dar și cu operatorii de transport rutier străini pe piața internațională, este nevoie de o serie de măsuri energice de sprijin din partea statului.”

În acest sens, transportatorii propun următoarele soluții:

Administrare ramură

  1. Crearea unui minister specializat de administrare a ramurii – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii;
  2. Evaluarea Parteneriatului Public-Privat in domeniul autogărilor;
  3. Aducerea în concordanță  a actelor normative  naționale în domeniul transporturilor cu prevederile aquis-ului comunitar din UE;

Competitivitate

  1. Crearea unor mecanisme viabile de combatere a transportului ilicit;
  2. Crearea unor mecanisme de control și prevenire a încălcării de către organele de control a Legii 131 privind controlul de stat;
  3. Ajustarea anuală a tarifelor reglementate în domeniul transportului rutier conform costurilor operationale reale;
  4. Diminuarea costului autorizațiilor de transport rutier de marfă în trafic internațional cel puțin la nivelul practicat în regiune;
  5. Instituirea unui mecanism de stabilire a nivelului de acciz diferențiat pentru combustibilul utilizat de vehicule rutiere destinate exclusiv transportului rutier de mărfuri cu o greutate maximă autorizată de cel puțin 7,5 tone și transportului rutier de persoane regulat, conform practicilor țarilor din UE;
  6. Instituirea unui mecanism de deducere imediata a costurilor investiților (vehiculelor rutiere);                                                                          ‘
  7. Crearea unor mecanisme de reînnoire a parcului de vehicule în vederea reducerii emisiilor CO2 și ridicării gradului de confort;
  8. Anularea taxei vamale de import pentru autobuze și autotractoare;
  9. Reglementarea activității de expediție în domeniul transportului rutier de marfă în trafic international;

Digitalizare și Debirocratizare

  1. Implementarea sistemelor informaiionale automatizate (e-autorizații, e-tir, e-cmr, registre electronice);
  2. Implementarea conceptului de autorizații de transport rutier electronice (fără suport de hârtie);
  3. Majorarea cotelor de autorizații de transp01t rutier de în trafic international;
  4. Liberalizarea transporturilor rutiere de marfa în trafic internațional (Ucraina, Rusia și Turcia).

Realitatea Live

26 Apr. 2024, 17:14
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Apr. 2024, 17:14 // Actual //  Lupu Eduard

În urma apariției imaginilor în presă cu o casă construită pe acoperișul unui bloc de locuit, Pretura sectorului Centru aduce următoarele precizări. Conform informațiilor furnizate de autoritățile locale, casa respectivă a fost construită în anul 2016.

În ceea ce privește construcția ilegală, autoritatea publică locală a sesizat Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică încă din anul 2020. Inspectoratul este responsabil de verificarea legalității și a disciplinei în construcții.

Deși autoritățile locale au sesizat problema, conform prevederilor legale, nu pot întocmi procese-verbale contravenționale pentru astfel de situații, deoarece construcția anexelor, balcoanelor, copertinelor sau transformarea acoperișurilor care afectează aspectul arhitectural al blocurilor locative intră sub incidența competenței Inspectoratului Național pentru Supraveghere Tehnică și a Poliției.

În acest context, examinarea și gestionarea cazului sunt de competența Inspectoratului Național pentru Supraveghere Tehnică și a Poliției, care vor lua măsurile necesare în conformitate cu legea.

Imaginea cu casa construită pe un bloc de locuit din Capitală u fost distribuite pe internet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău