Transportatorii susțin că în contextul crizei majore din luna iunie la traversarea frontierei de stat moldo-române s-au creat cozi kilometrice de camioane. În context, autoritățile moldovene au informat despre negocierea unui acord bilateral privind instituirea punctelor de control a echipelor mixte la frontiera moldo-română la postul Leușeni-Albița. Însă acest lucru nu a mai fost implementat, susține Asociația Transportatorilor Auto într-o adresare către prim-ministrul Natalia Gavrilița pentru a soluționa problema de la trecerea moldo-română.
„Am atenționat anterior, intensificarea traficului de tranzit din Ucraina prin Republica Moldova (în special de transport cerealier) a dus la crearea blocajelor la frontiera moldo-română. În special este vorba de fluxul majorat în tranzit și lipsei de capacități la frontiera moldo-române. Mai mult că atât, blocajele la frontiera moldo-ucraineană creează cozi și la punctul de trecere Tudora-Starokazace fapt ce afectează nu doar exporturile și tranzitul, dar și importurile din Ucraina în Republica Moldova”, susțin transportatorii în scrisoare către Gavrilița.
Transportatorii îi solicită premierului să soluționeze cât mai rapid problema instituirii echipelor mixte la frontiera moldo-română, cel puțin la postul Leușeni-Albița, așa cum a fost anunțat în luna iunie. „De asemenea, evidențiem necesitatea diversificării controlului fitosanitar la frontieră, astfel acest control să fie organizat și la posturile vamale Costești – Stânca, Cahul – Oancea, Otaci-Moghiliov și Palanca-Maiaki. Organizarea contorului fitosanitar în aceste puncte vamale va contribui semnificativ la fluidizarea traficului de camioane în posturile vamale Sculeni, Leușeni și Tudora”.
„Soluționarea problemei blocajelor la frontieră pentru camioane poate fi realizată doar prin conjugarea eforturilor comune ale Serviciului Vamal, Poliției de Frontieră, ANSA, precum și intensificarea dialogului cu autoritățile vamale romane si ucrainene”, se mai arată în adresarea transportatorilor către prim-ministru.