Ion Ţiriac a vândut turneul de la Madrid către IMG, în una dintre cele mai importante tranzacţii din tenis, potrivit unui anunţ postat pe pagina oficială a Madrid Open. Tranzacţia se va finaliza în prima jumătate din 2022, aşteptând încă aprobarea AFP / WTA şi a ale autorităţilor de reglementare, scrie ZF.
Turneul Mutua Madrid Open, unul dintre cele 9 evenimente ATP Masters 1000 şi patru WTA 1000, se va alătura suitei de turnee de tenis deţinute de IMG, inclusiv Miami Open.
„Turneul Mutua Madrid Open va fi o adiţie importantă la portofoliul de evenimente globale. Aşteptăm să folosim reţeaua extinsă media, parteneriate de branding şi retail pentru a adăuga valoare producţiei, la fel cum am făcut cu Miami Open”, a spus Sam Zussman, Co-preşedinte pe divizia de Media şi Evenimente a IMG.
Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică de cele două părţi, dar surse din piaţă menţionează că s-ar putea situa între 200-250 milioane de euro. De asemenea, conform unor surse din piaţă, înainte de pandemie Ţiriac câştiga în jurul a 30 de milioane de euro dintr-o ediţie a turneului.
IMG este o companie deţinută de grupul Endeavor încă din 2014. Gigantul a transformat Miami Open într-un turneu de talie mondială, aducând cea mai mare audienţă pentru un turneu de tenis din afara celor de Grand Slam.
Simona Halep s-a impus cu două titluri la Madrid, în 2016 şi 2017.